Varmblods.tr + Islandshäst

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Sweet
  • Startdatum Startdatum
Jo, det är sant... Gångartsridning överhuvudtaget är ju inte så populärt i Sverige än, å andra sidan var ju varken barockridning, westerntävlingar eller islandshästar det för 20 år sedan heller, så jag tror helt klart det kan finnas en blivande tävlingsform/intresse det. Men NÅGON måste ju ta första steget för det, eller hur? I USA korsar de dock travre med american saddlebreds och det blir jättetrevliga gångartshästar säger de som vet...

själv föredrar jag cd skivor framför x-box, mkt mer avslappnat för båda. :love:

Geniet & vetenskapsmannen Albert Einstein hade vid middagen en mycket bedårande vacker ung blondin som bordsdam. Den unga damen var mycket imponerad av att ha fått en sådan berömd man vid sin sida. Einstein å andra sidan gav henne komplimanger för hennes skönhet.
Rodnande sa hon: "Tänk herr Einstein om vi skulle gifta oss. Vilka vackra och kloka barn vi skulle få. Ni med er intelligens och jag med mitt utseende." Einstein som var väl insatt i avelslärans grunder, svarade: "Har fröken tänkt på hur det skulle bli om det blev tvärtom?"

Ur: Hästhållning i Praktiken...

Vad om ni får en travhäst med islandsstorlek utan islänningens bärighet?

O förresten, shettisar är en populär sällskapshäst, eftersom att de är så små. De är vad jag förstår inte de som hamnar på italientransporterna i första hand?

:bump: /Lina

O förresten, shettisar är en populär sällskapshäst, eftersom att de är så små. De är vad jag förstår inte de som hamnar på italientransporterna i första hand?

Kanske beror på att det inte finns tillräckligt med kött på dem... :smirk:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 835
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka