maidensto som sparkar som en tokig, hur göra?

Vårt sto ska betäckas med den lilla hingsten men verkar att ha blivit "kär" i den andra.... hon biter honom när vi testar, vi får väl försöka på 30 dgrs brunst suck! :crazy:

Hej! Har du haft henne kollad (ev. ultraljudad) för cystor etc? Ibland kan sådana saker ge de symptom du beskriver.
Hästen är brunstig, fast antingen pga av förvirrad hormoninsöndring eller smärta så låter hon sig inte betäckas. Inte alls det enda möjliga svaret...men ett av dem.

mvh Gumpan

Eftersom det är ett shetlandssto (som man sällan kollar upp alls, om inte problem uppstår) som betäcks för första gången i sitt liv så är svaret nej, hon är inte kollad.
Fortsätter hon sparka likadant framöver så kanske jag kollar upp henne - om jag hittar en veterinär med nog smala händer och armar. Min stationsveterinär (där halvblodet semineras) är karl med ganska kraftiga armar så han vill helst inte.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vänder mig till buke för tips, råd och funderingar om hur jag ska gå vidare. Jag har en plan men tänker jag rätt/ska jag göra på...
2 3
Svar
46
· Visningar
10 450
Senast: lil-sis
·
Hästmänniskan Ja son rubriken lyder. Jag behöver få höra hur ni andra har klarat er igenom det jag går igenom nu. Den 25/4 bestämde jag mig för att...
2
Svar
30
· Visningar
5 639
Senast: Squie
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 789
Hästhantering Jag har chans att ge min häst lite sällskap i hagen. Vilket jag så klart helst vill, men det finns ju så klart lite bekymmer... Ska...
2
Svar
35
· Visningar
4 046
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar