Vilka har ni betäckt med i år?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare HannaP
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 151
  • Visningar Visningar 9 493
Usch vad ni gör det svårt för mig. Jag skulle betäckt med Florencio I förra året men stoet kom i brunst lagom över midsommar och då gick det inte att få något skick. Bytte till Bocelli och har en fin fölunge nu. MEN jag vill ha en Florencio-bäbis... Eftersom min tävlingshäst blev utdömd hade jag nu tänkt sätta igång och rida 4-åringen, alltså inte betäcka i år. Lugnade mig med att det är för sent (fölis född 1/6). OCH så skriver ni så här, HJÄLP!!! :rofl:

haha...ja min dam kniper än...och det ser ut som om hon tänkt göra det ett tag till.Nu på dygn 347! :cool:

Jag kommer att betäcka henne fast att det blir sent! :smirk:

Just nu är jag nästan lite tacksam över att hon gått över tiden lite...för vädret är ju mindre kul! :crazy:

Någon som köpt videon från Tullstorp förresten? Var den vettig?Värd att köpa? :confused:

Förstår jag det, ni har väl inte haft så där vansinnigt kul fölningsväder de senaste veckorna (har mormor nere vid Växjö och mamma i Tranås) ;)

Eftersom min lilla Lavazza blir 1 månad i dag :bow: så borde mamman gå i brunst när som helst, ÅGREN...

Har köpt DVD:n från hingstvisningen i Tullstorp. Den är väl värd sina pengar. Var även på plats på visningen. Har betäckt två av våra ston med Briar, hoppas nu bara att det går bra hela vägen :)

Ja jag sitter själv och väntar på min Briarbäbis :d som skulle ha tittat ut för länge sedan...suck dygn 348...och inte verkar det som om det blir inom kort inte! :(

Tullstorp har gott rykte på sina hingstars dräktighet...lycka till! ;) :)

Nej, han var inte med på visningen eftersom han inte är i avel i år. DVD:n är ju från årets visning. :)

Tack, lycka till själv. Hoppas det går bra med ditt kommande Briarföl, ser framemot att se bilder på den lilla/lille. :) :banana:

Ska betäcka med hingsten Briar i år har bokat han och sitter bara och väntar på en brunst nu!

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Himlen är stjärnklar, det har blivit februari. Snart är det vår. Som så oändligt många gånger förut är det dags att släppa in hästarna...
Svar
16
· Visningar
1 260
Senast: Nepenthe
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup... 2 3
Svar
47
· Visningar
4 465
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
27 423
Senast: lizzie
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 725

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka