Funderingar ang Gdk hingsts tidigare avkommer med gråa papper

Jo men det funkar så...godkänd hingst som ej löst licens innan skedd betäckning ger gråa papper.Det är därför man noga ska kolla upp innan att hingsten verkligen har löst sin licens innan man beger sej till seminstationen. ;)

Men visst är det fel...

Mystiskt, jag har mailat ASVH nu & kollat vad anledningen egentligen är till att han fått grå papper.. Det känns ju inte riktigt rättvist tycker jag, lite väl byråkratiskt som sagt.. Men, kanske hade hingsten inte löst licens för just det året, det har jag ju faktiskt ingen aning om..

Har fått svra från ASVH, & det kanske löser sej, ska skicka in passet & så skulle dom fixa gröna pappper.. Vi har ju kollat det här förut & då var det omöjligt, kan det bero på vem man pratar med tro?
Jag tror iaf inte på de gröna papperen förrän jag har fått dom i min hand, men det skulle vara himla kul, då kan vi vara med på treårstestet :)
Men dom på ASVH skrev att dom skulle debitera hingstägarna..vad kan dom mena med det, måste hingstägarna betala in nån summa för varje föl som registreras med gröna papper eller vad?

Liknande trådar

Avel Funderar på att ev betäcka mitt arabsto nästa säsong. Hon har tidigare varit verksam inom arabaveln innan jag köpte henne. Jag är nu ute...
Svar
7
· Visningar
1 801
Senast: dobbis
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: EoG
·
Avel Jag har en fundering och feel free att idiotförklara mig för jag har ingen aning om hur det fungerar. Har en hingst som blir tre till...
Svar
12
· Visningar
2 266
Senast: MaRomer
·
Avel Funderar på att betäcka mitt sto igen:) Skulle egentligen velat sälja henne till avel men har inte hittat någon jag vill sälja till än...
Svar
5
· Visningar
1 643
Senast: Jealle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka