Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Skulle vilja veta mer om följande hingstar: Black Diamond (ej gdk), Ryans Rainbow, Irelands pride 705, King of Diamonds 547 Även...
Svar
16
· Visningar
1 620
Senast: Marabou
·
Avel Någon som vet var jag kan hitta en bild på honom, känner till något om hans avkommors tävlingsresultat eller vet om det finns några...
Svar
2
· Visningar
650
Senast: Görel
·
K
Avel När blir hingstar könsmogna?? Ston för den delen också?? Har läst att en hingst vid 9 månader försökte betäcka sin mamma. Varför...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: emindy
·
N
Avel nån som vet lite tecken på fölning...tidigare har "mjölken" varit gul/genomskinlig o klibbig men nu idag såg jag att den va lite...
Svar
2
· Visningar
1 200
Senast: vissen
·
L
Avel Hej! Har köpt en dartmoorhingst på 1 år,enl säljare fin stam och de tror han skulle göra sig som hingst,ngn som vet hur det går att få...
Svar
7
· Visningar
914
Senast: lillfina
·
Avel När skall man kastrera en hingst åring. Behålla som hingst, kan de gå med dräktigt sto. Jag vet inte hur jag skall göra när han kommer...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: Rotterö
·
E
Avel Hejsan Att fölen har lek kamrater det första året är givetvis viktig. Är det någon som har erfarnhet av hur stor ålderskillnad mellan...
Svar
3
· Visningar
767
A
Avel Tänkte bara höra lite om Cortus, har en avkomma efter honom som är supertrevlig! hur upplever ni som har avkommor efter denna hingst att...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Clintan
·
F
Avel Nu har vi alla tre hästarna hemma...sto + 3 månaders stoföl och C-ponnystoet. Stod och tittade på dem igår, fölis och ponnyn verkar ha...
2
Svar
23
· Visningar
1 633
Senast: bibbi
·
G
Avel Jaha då har man varit iväg på årets premiering och man får ju vara helt nöjd när man får med sig hem ett diplom sto och 1 klass 1 sto +...
Svar
17
· Visningar
950
Avel Min kompis har ett sto, 19 år, som hon köpt nyligen. Stoet är köpt som avelssto och har tidigare fått 6 st föl. Hon var på betäckning...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Freyr
·
J
Avel har absolut ingen som helst aning om den här tråden kommer rätt, och detta kanske låter dumt,men jag har ingen aning!! men....får man...
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: Cleooo
·
J
Avel Halloj, Jag vet att jag är tidigt ute men hur gör ni med täcke på vintern på era dräktiga sto? Mitt sto ska förhoppningsvis föla den...
Svar
11
· Visningar
2 063
Senast: Thildha
·
V
Avel Mamman till ett av mina ston har en andra avkomma med mitt stos pappas godkända son, hur är mitt sto och mammans andra avkomma...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Farouk
·
Avel I framtiden(vet ej hur snart)vill jag ta ett föl på mitt arabsto,tänkte bara höra mig för lite vad man ska välja för hingst!Är inte...
Svar
1
· Visningar
801
Senast: mahlmt
·
F
Avel Vad står RP för? N och G? Och vad är LHT och LHA i hoppprovet? :o
Svar
2
· Visningar
828
Senast: stranger
·
S
Avel Jag är HELT bakom flötet när det kommer till avel, har ingen koll på hingstar osv, ingen koll på något.. rättare sagt. Nu har det blivit...
Svar
7
· Visningar
885
Senast: SessCa
·
M
Avel hej! kan man ställa ut nordsvenska föl-04, 1 åringar och 2 åringar eller måste man vänta tills hingsten blir 3år?
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Carmona
·
F
Avel Finns det nåt bra sätt att räkna ut vad en 3,5-mån fölis väger? Hon växer ju hela tiden och om drygt en vecka är det dags för...
2
Svar
28
· Visningar
4 057
Senast: Francess
·
L
Avel fölet är 1 månad och van med grimma men nu på morgonen när jag tar ut honom och märren så vill han gärna gå sin egna lilla väg, och det...
Svar
4
· Visningar
788
Senast: Bounce
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka