Blir hon stor tro?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
PS! Missade ju en del av mitt argument: Eftersom jag har dräktiga ston/ston med föl så hade det dessutom handlat om att köra sto + ca 3v gammalt föl dessa 35 mil, vilket känns rätt onödigt. Hur andra resonerar och vad/hur de skulle gjort får ju stå för dem.

Jag har oxå en bit att åka, till djursjukhus etc.
Sedan har jag inte kunnat ta körkort själv, utan måste alltid be någon köra... :crazy:
Första två stona jag avlade på kördes två (!) gånger till Gamleby för betäckning. (De tog sig inte första gången). Tror det är ca 60 mil enkel resa.
Så VILL jag verkligen använda en hingst, så kan jag resa långt. Men helst inte. Finns inte så många som ställer upp och skjutsar en så långt, gång på gång.
Sedan skulle jag aldrig köra sto med föl så långt!

Jag menar inte att Zeb är dyr, men han är DYRARE än tidigare. Och som sagt så är han endast avelsvärderad. Därför kan man inte ta ut så mycket i betäckningsavgift tycker jag...
Då tar jag hellre en godkänd hingst, som dessutom ofta finns på semin. Då har jag bara 10 mil att åka... :)

I år har jag använt en godkänd hingst till mitt sto. (1,2 miljoner i prispengar). Behövde bara åka 15 mil. Hans avgifter (språng & levande föl) blir 4500 + moms. :)

Tycker det är jätteroligt att Zeb ska ut på tävlingsbanorna! Hoppas verkligen att det kommer gå bra för honom!

Näpp! Jag äger inte Zeb men det vore inte fel.
Har nog ca: 30 mil till han men Jag tycker att han är fin,
Jag tycker att det är trevligt att ni har föl efter Zeb.
Va glad! det är jag.

Vad jag hört så köpte dom Zeb för att dom gillar Tammer Fors, dom har visst ett sto tidigare som är efter honom å den är ju inte så lyckad att betäcka eller hur? Att han sen var hingst spelade inte så stor roll, dom köpte honom i första hand som ridhäst tror jag. Vi får väl se hur bra ridhäst han är i höst???

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 197
Senast: lizzie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 633
Hästmänniskan Min dotter är 5 år och har ridit mycket och haft egen shettis sedan hon föddes. Hon rider mkt bra för sin ålder dvs skritt, trav och...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
13 228
Senast: Badger
·
Hundavel & Ras Dags för ännu en rastråd. Om två-tre år planerar jag att skaffa en till hund, då min äldsta hund då börjar bli lite äldre (jag har två...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
13 943
Senast: linnsan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar