En stamtavla som inte är något att ha?

Och jag som är så stolt över "gammelsvenska" stammen i mitt lånesto som jag betäckte. Hon är e.Modesto (inte honom jag är stolt över) och sen är det Flamingo-Gaspari!! Dessutom är mormorn (hon e.Flamingo) Elit premierad, inte illa.

Jag skulle inte vilja racka ner på någon enskild hingst. Kaliber har ju lämnat massor med fina avkommor, och har gjort betydande insatser för svensk avel.

I alla fall av avel måste det ju vara kombinationen av sto och hingst som är det avgörande.?!

;) Krocket (Har nu ett föl med stammen Saigon - Krocket - Zansibar - Obelisk - Salvator. Ser jättefin ut, verkar mycket bra i huvudet, men framtiden lär ju visa om det blev bra eller ej. Hur som helst skulle jag inte skylla på Saigon om det blev kasst - snarare på mig själv.))

Tja vill nog säga att Rote Bold gav en massa bra tävlingshästar och framförallt så var han väl representerad i andra led på en hel del framgångsrika tävlingshästar.

Ja Flamingo gav fina hästar, varför inte se på tex Viktor som var en av sveriges bästa fälttävlanshästar på 80-90-talet. Han var duktig i alla grenar.

Jag har ingen förståelse för dem som förkastar gamla hederliga svenska stammar... Personligen är jag inte så förtjust i dagens halvblod..

Om det är någon som har en äkta gamal svensk stamm på sin häst som de inte vill ha kvar så är jag intresserad!!

Saknar de gamla stadiga halvbloden... För drygt 20 år sen red jag på K1 i Stockholm på högvaktens hästar... Ett sådant halvblod skulle jag vilja ha.... Dessa finns knappt kvar längre...

Jag känner bara till ett par Eloge avkommor och de har alla fått spatt....

Flamongo är bra,

Jag tycker personligen att man får tänka till, vissa kombinationer stämmer inte alls, andra kan ge kanoner fast det är konstiga stamtavlor. Man måste verkligen analysera vad man betäcker med och omaka stamtavlor ger bra.
Jag tycker att man ska använda bra gammalsvenska stamtavlor även om dom är omoderna och betäcka med lätta kanoner....

Detta är inte till Jarrah utan jag använde endast din knapp..... :)

Jag är lite stolt över mitt vackra sto som är efter Dragon-**. Gammal Gaspari stamm och lite modernt med fullblodsmöderne. Hon är bara 10år så hon är nog en av dom sista efter Dragon. Hon är nu dräktig med "moderna" Danzas. :)

Liknande trådar

• Låst
Hundavel & Ras Vi har ett läge där släktskapsgraden ökar i våra raser vilket ger ännu mer anledning att selektera hår vilket i sin tur, överlag, ger...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
23 409
Senast: Hedinn
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 414
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 718
Senast: cirkus
·
Övr. Hund Jag är ju sjuuk, och har tittat på nästan vad skit som helst på TV, inkl 'Mannen som talar med hundar' som jag normalt inte kikar på...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
8 611
Senast: Teah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar