Sv: Det här med dominans, flockledarskap etc - Ceasar Milan
Min uppfattning är att det i CM:s program oftast inte handlar om att ägarna ska lära hundarna utan lära sig själva bort från det invanda, tidigare beteendet, vilket mestadels har inneburit helt fel åtgärder eller inga alls plus total avsaknad av kommunikation och språkförståelse. Hundarna är ju till stor del problemfria varelser som inte vetat hur dom ska uppföra sig.
Frågan är om dom människorna har kapacitet att lära sig av hundarna?
LIA
Jo, det skulle alltså även jag gärna se.Nej, går det att lösa snabbt och effektiv behöver man ju inte söla. Men hon Victoria lämnar - i de få program jag sett - mesta jobbet till ägarna, och kommer tillbaka flera gånger och hjälper dem. Dvs ägarna får göra 'mesta jobbet' och man får se det.
Så är det ju med CM med, även om han på 'ett litet kick' kan fixa hunden (även om det nog inte tar bara 15 min/hund i alla fall), så kan man ju fortsätta att följa ägarna då, CM kommer på återbesök, hur har det gått osv?
Min uppfattning är att det i CM:s program oftast inte handlar om att ägarna ska lära hundarna utan lära sig själva bort från det invanda, tidigare beteendet, vilket mestadels har inneburit helt fel åtgärder eller inga alls plus total avsaknad av kommunikation och språkförståelse. Hundarna är ju till stor del problemfria varelser som inte vetat hur dom ska uppföra sig.
Frågan är om dom människorna har kapacitet att lära sig av hundarna?
LIA