Betäcka en 18-åring som aldrig haft föl?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare isla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 2 064
vad jag vet ska man iallfall ta ut vet. innan man betäcker ett sto som är över 14 och speciellt om det e första fölet..mest för att kolla så dem är i kondition att klara att föla det e inte alla som klarar av det i den åldern utan dör istället...så jag hade tagit en vet dit för kontroll av stoet om man inte vill riskera hästens liv...men ring iallafall o fråga vad vet tycker så får du rätt svar...är hon i god kondition så kan det gå bra

Hej å hå! Tänk alla tävlingsston då??

Jag tänker i alla fall tävla mina ston tills de är minst 17år i alla fall. Sedan skall de i avel.

Ser inget problem i det alls. Om nu stoet inte skulle vara friskt lär det inte bli dräktigt i alla fall.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
945
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
1 903
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 416
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 334

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka