Betäcka en 18-åring som aldrig haft föl?

vad jag vet ska man iallfall ta ut vet. innan man betäcker ett sto som är över 14 och speciellt om det e första fölet..mest för att kolla så dem är i kondition att klara att föla det e inte alla som klarar av det i den åldern utan dör istället...så jag hade tagit en vet dit för kontroll av stoet om man inte vill riskera hästens liv...men ring iallafall o fråga vad vet tycker så får du rätt svar...är hon i god kondition så kan det gå bra

Hej å hå! Tänk alla tävlingsston då??

Jag tänker i alla fall tävla mina ston tills de är minst 17år i alla fall. Sedan skall de i avel.

Ser inget problem i det alls. Om nu stoet inte skulle vara friskt lär det inte bli dräktigt i alla fall.

Liknande trådar

Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 389
Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 188
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 872
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
909
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Vi med egen gård/stall