Årets hingstvisningar-hetaste hingstkandidaten i år??

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare crazy
  • Startdatum Startdatum
Leuthen skulle jag faktiskt oxå kunna tänka mig. Han har ju faktiskt givit väldigt mycket fina avkommor och är faktiskt billig i mitt tycke!

Lill / Stall Nöbbeled

Ja, Leuthen borde ha använts mer! De jag haft e. honom är otroligt bra i skallen och allsidiga. Jag som föder upp fälttävlanshästar måste ha gång i dem också inte bara hopp. Tycker han lämnar bägge delar. Det negativa är väl att han lämnar väldigt ojämt i storlek vad jag sett, antingen är de precis 1.60 eller riktigt stora.
Sedan är det alltid en chansning vad gäller fertiliteten på gamla hingstar, men detta stoet jag har brukar bli dräktigt bara man visar ett foto på en hingst! ;) :D

Oj då...reds han på kandar...så onödigt när han sägs vara så lättriden då en junior har ridit honom innan på visningarna.

Även förra året reds Blue Talk xx av Anna Hassö och visades i dressyrsadel och kandar, då sa även speakern att han var en "ren dressyrhingst"...

Sådana ston vill jag oxå ha :rofl: tänk vad billigt det skulle bli med endast kostnaden för fotot....

Lill / Stall Nöbbeled

:D Det svåra är att få ut språngsedel på fölet sedan! ;) Så det är för att slippa krånglet med det som jag faktislt KÖR till hingst! :angel:

haha...Blue Talk ren dressyrhingst!Ursäkta... men jag flinar ända upp till öronen av vad speakern sa. :rofl:

Att Blue Talk varit en otroligt duktig galoppör...och sedan skolats om och tävlat lite grand i alla grenar talar ju för att han har ett sunt psyke.Han har ju en ypperlig modell för förbättring av typ.Jag kan tänka mej att han passar inom de flesta användningsområden...men han är ju ingen renodlad dressyrhingst självt.National Zentih-blodet brukar ge en hel del elastik i rörelserna i kombination med halvblod.Jag tror inte han är ett dumt val att kombinera med halvblod.

Egentligen så borde Blue Talks tunga meriter inom galoppen vara nog. ;)

Jag var på Strömsholm och tittade på stora visningen och blev mycket imponerad av Lambourghini! Vacker, harmonisk, trevliga gångarter och såg mycket mjuk ut. Sedan är det ju nget fel att han går hoppning bra också. Jag tyckte att det fanns mycket Ganesco i honom, vilket ju är trevligt.
Jag skulle nog kunna tänka mig honom till min märr, men nu ska hon inte betäckas om utan jag vill rida.

Jag såg det också, och tyckte att han var jätteintressant!

Men eftersom hans äldsta avkommor bara är 1 år ännu så kommer jag inte att använda honom än på ett par år. Vill veta hur avkommorna blir när de börjar ridas.

Den här Cajo-vem är det??? :confused:

Denna hingst har jag varken hört eller sett något om...någon som har mer info??Finns någon länk kanske??

Det fanns en folder om Cajo men ingen hemsida.

Han är e Cameron-Calato-D.Nightshade.
Vann hoppningen i 70-dagarstestet o var tvåa i dressyr.

Jag fastnade nog för att det var en härlig uppvisning för hand o lös med en, som jag uppfattade det, väldigt fin relation mellan visare o häst. Sen var hästen väldigt snygg o rörde sig bra. Känner inte till nåt mer o har inga planer på att använda honom men ibland fastnar saker på näthinnan.

Nån annan kanske vet mer?

Hälsn Ann

Stuteri Stubbäng

Kan ta med broschyren i kväll! om du ska till Tingsryd.

Cajo var en mycket trevlig bekantskap!

Lill / Stall Nöbbeled

Tyvärr blir det nog ingen Tingsrydsrunda alls för min del i år...missade privathingstarna pga av fel på bilen, då de väl fick tag på annan bil hann de inte köra runt och hämta upp mej på vägen dit,men jag hade så ont i kroppen ändå så det var väl lika bra på ett vis kanske.

Har tyvärr svårt att köra bil själv...och eftersom de jag skulle åkt med redan valt hingstar på första visningen tycker de inte det är lönt att åka och titta på Flyinges hingstar...och jag vill inte jaga ut min sambo som jobbat hela dagen heller...vore inte schysst.

Lite synd att det inte finns någon mailadress så man kunde beställt broschyren.Har ju ingen direkt lust att ringa.

ang. Orestus.. lyssna på texten.. e det inte sånna som tjejer vill ha? men iofs har han Svarte Petter på boxdörren??? :rofl:

Jag har från Strömsholm men jag har inte lagt ut dem någonstans. Kan maila, sitter på modem och det går såå segt att skicka upp dem. :smirk:

Såg Santa C i Tingsryd och jag måste tyvärr också säga att det var en stor besvikelse, förväntningarna kanske var för höga... Cosmoplite däremot tyckte jag såg riktigt trevlig ut! Det hade jag nog inte väntat mig. QE hoppade också riktigt fint. Orestus tilltalade mig inte alls, inte heller FF trots sin fina stam. Men smaken är olika och man utgår nog en del från vad som kan passa ens egna ston när man tittar också.

Jag har fastnat för For Feeling e.For Pleasure.Jättetrevlig modell och fin i sin hoppning.Verkade sansad,men mkt lugn och samarbetsvillig.Öronen spetsade framåt hela tiden.Även trevlig i boxen efter uppvisningen.Kunde väl haft lite bättre trav,men det hoppas jag mina ston kan nedärva.Gillar även Camiell-Flamingo Z,men tror att han kan ge lite stort för mig.Orestus såg mest sur och arbetsovillig ut i Tingsryd,dålig dag kanske,men inget jag hade valt.

hej vi träffades ju i hbg, jag satt bredvid dig.
jag har seminerat mitt sto med sir schölling.
han skall ha bra kvalite på seminen.
han kostar 1500 + 5000 vid levande föl.
han är jättefin och har ett underbart sätt, världens snällaste ögon.

Åhh..vad kul, hoppas nu det blir ett föl också.
Jag har också hört att han ska ett väldigt bra temprament.

Var det inte du som fick ett Lambourgini-föl i år?

Liknande trådar

Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 831
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka