Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Avel När man först avmaskat stoet inom ett dygn efter förlossningen, när bör man då avmaska sto och föl nästa gång och med vilket preparat?
2
Svar
20
· Visningar
1 489
Senast: oddny
·
F
Avel hans avkommor har ju gått väldigt bra på unghästvisningarna! men jag har inte sett några annat än på bild, jag har föresten inte sett...
Svar
7
· Visningar
1 142
Senast: fröken
·
M
Avel hej!Jag har ett varmblodssto som jag tänkte ta föl på nästa år...Men nu till frågan: hon är fux,har strimmbläs m snopp och 2 vita kotor...
Svar
7
· Visningar
1 009
Senast: Roheryn
·
S
Avel Jag börjar bli orolig inför stambokföringen av mitt sto. Nu i augusti (som tvååring) är hon snart ifatt mor sin. (134cm) Jag skulle...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: Rodde
·
Avel Vad kostar det att lämna sin häst på träning inför utställing? Arrangeras det utställingar året om? Kram
Svar
16
· Visningar
1 293
Senast: fettso
·
P
Avel I morgon är det 23e dagen sen hon seminerades. (för andra gången i år)Jag har inte haft tid att kolla henne tidigare, bör jag åka i...
Svar
9
· Visningar
775
Senast: Francess
·
L
Avel Jag ska starta mitt sto nu i början av September. Hon är anmäld till löshopp, trots att hon hoppar fint uppsuttet & gick 90 med ett...
Svar
7
· Visningar
754
Senast: Lina4ever
·
P
Avel en häst i stallet har lite fyllt juver (inte sprängfyllt med inte tomt heller). kan det vara så fastän den inte haft något föl eller...
Svar
1
· Visningar
628
Senast: Pretty_Fly
·
C
Avel Är det någon som ska visa sin 3-årsponny på 3-års testet i år? Vi hade tänkt visa våra två welshston, men nu är det bara det ena som får...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: wintersnowdrift
·
Avel Min goda vän/tränare/arbetsgivare här i staterna har precis köpt ett sto e. Flaminko uee. Pik Solo och funderar nu på att betäcka henne...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Ploppi
·
N
Avel känner en som bara får hingstföl varje år o han vill absolut ha ett litet sto han kan avla på i framtiden..undrar nu om det är hingsten...
2
Svar
23
· Visningar
2 475
Senast: Icca
·
I
Avel Är det bara mina ston som är knäppa i sommar. den ena som snart är dräktig på 90 dygn har så mycket "vatten" i juvrena att det sprutar...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: ameo
·
C
Avel Hmm jag är ingen expert när det gäller skimmlar om dom blir ljusare eller så. Denna dam är 6 år gammal om dom har skrivit brunskimmel...
Svar
12
· Visningar
2 179
Senast: ameo
·
Avel om det står PL efter namnet i regbeviset borde väl hästen vara polsk eller är jag helt ute och cyklar? (har aldrig förut funderat på...
2
Svar
23
· Visningar
2 852
Senast: confetti
·
Avel Jag har ett sto som jag ofta får höra att jag ska ta föl på. Grejen är att hon är 12 och jag vill gärna hinna tävla lite och så innan...
2
Svar
30
· Visningar
2 204
Senast: Berecca
·
N
Avel mitt sto har gått över tiden nu 7 dagar..hur många dagar brukar dem flesta gå över o hur många veckor får dem gå över innan man ringer...
Svar
14
· Visningar
1 074
Senast: nettanbabe
·
Avel Vad vet ni om stammen Prophet? Vilken typ av hästar ges ur denna stam? Hur är de i psyket? Hur är de på travbanen? Är denna stam...
Svar
9
· Visningar
921
Senast: Etolie
·
E
Avel Hej! Har ett helt underbart vbl-sto. Hon har hoppat 1,30 med ryttare och har superfina steg, vunnit över en hel del fina hbl i dressyr...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 023
Senast: Etolie
·
Avel Jag har efter många sorger och bedrövelser äntligen fått mitt sto dräktigt. På grund av värmen är myggen och knotten rent jäkliga. Min...
Svar
14
· Visningar
2 327
Senast: Pocahontas
·
S
Avel \"Träna\" riktigt ung häst Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag provar här. Om man har en häst ålder 0-3 år...
Svar
16
· Visningar
1 398
Senast: sthlm23
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka