Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Var hittar man en proffshandler som kan träna och ställa ut ens arabhäst?? :)
Svar
6
· Visningar
1 232
Senast: fettso
·
M
Avel hej friser någon som kan berätta allt om denna rasen? temperament ridbarhet mm
Svar
1
· Visningar
744
Senast: Seminassistent
·
Avel Finns det någon snäll skäl här som har dom reglerna för höjjning av värde bokstav på avelsston (halvblod). Har försökt att kolla på...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: shady
·
O
Avel jag skulle vilja ha bilder och information om shettishingsten Claymore RS 109 tack på förhand
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Osis
·
Avel Bör man satsa på??Är RIKS den absolut största i Sverige?Vill ju att det ska vara lönt eftersom jag ska lämna iväg henne till ett proffs...
Svar
3
· Visningar
660
·
Avel Vanligtvis visas ju treårsston på sommarpremmieringarna för att de ska få sin avelsvärdesbokstav (G G1 eller G11). Mitt sto kunde av...
Svar
3
· Visningar
637
M
Avel När man först avmaskat stoet inom ett dygn efter förlossningen, när bör man då avmaska sto och föl nästa gång och med vilket preparat? 2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: oddny
·
F
Avel hans avkommor har ju gått väldigt bra på unghästvisningarna! men jag har inte sett några annat än på bild, jag har föresten inte sett...
Svar
7
· Visningar
1 145
Senast: fröken
·
M
Avel hej!Jag har ett varmblodssto som jag tänkte ta föl på nästa år...Men nu till frågan: hon är fux,har strimmbläs m snopp och 2 vita kotor...
Svar
7
· Visningar
1 011
Senast: Roheryn
·
S
Avel Jag börjar bli orolig inför stambokföringen av mitt sto. Nu i augusti (som tvååring) är hon snart ifatt mor sin. (134cm) Jag skulle...
Svar
16
· Visningar
1 461
Senast: Rodde
·
Avel Vad kostar det att lämna sin häst på träning inför utställing? Arrangeras det utställingar året om? Kram
Svar
16
· Visningar
1 293
·
P
Avel I morgon är det 23e dagen sen hon seminerades. (för andra gången i år)Jag har inte haft tid att kolla henne tidigare, bör jag åka i...
Svar
9
· Visningar
777
Senast: Francess
·
L
Avel Jag ska starta mitt sto nu i början av September. Hon är anmäld till löshopp, trots att hon hoppar fint uppsuttet & gick 90 med ett...
Svar
7
· Visningar
755
Senast: Lina4ever
·
P
Avel en häst i stallet har lite fyllt juver (inte sprängfyllt med inte tomt heller). kan det vara så fastän den inte haft något föl eller...
Svar
1
· Visningar
630
Senast: Pretty_Fly
·
C
Avel Är det någon som ska visa sin 3-årsponny på 3-års testet i år? Vi hade tänkt visa våra två welshston, men nu är det bara det ena som får...
Svar
6
· Visningar
900
Senast: wintersnowdrift
·
Avel Min goda vän/tränare/arbetsgivare här i staterna har precis köpt ett sto e. Flaminko uee. Pik Solo och funderar nu på att betäcka henne...
Svar
6
· Visningar
881
Senast: Ploppi
·
N
Avel känner en som bara får hingstföl varje år o han vill absolut ha ett litet sto han kan avla på i framtiden..undrar nu om det är hingsten... 2
Svar
23
· Visningar
2 480
Senast: Icca
·
I
Avel Är det bara mina ston som är knäppa i sommar. den ena som snart är dräktig på 90 dygn har så mycket "vatten" i juvrena att det sprutar...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: ameo
·
C
Avel Hmm jag är ingen expert när det gäller skimmlar om dom blir ljusare eller så. Denna dam är 6 år gammal om dom har skrivit brunskimmel...
Svar
12
· Visningar
2 183
Senast: ameo
·
Avel om det står PL efter namnet i regbeviset borde väl hästen vara polsk eller är jag helt ute och cyklar? (har aldrig förut funderat på... 2
Svar
23
· Visningar
2 857
Senast: confetti
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka