Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Precis så är det med min systers sto! Hon har fått fyra stoföl då hon tagit sig på första försöket, alla dräktigheter utan komplikationer och hon har resorberat två gånger, senast i år tyvärr. Har det möjligtvis varit små hingstbebisar de två gångerna då!?
alla teorier är möjliga om man bara tror på dom. har själv erfarenhet av ett fullblodssto som fick ett stoföl vid första dräktigheten därefter enbart hingstar. men på hennes 15 år i avel blev det bara 6 föl .
hon var jättevsår att få dräktig, men veterinären i newmarket som hon var stamkund hos förklarade att hennes livmoder hade ett PH som inte var onormalt på något sätt, men som han visste hade svårt att få vissa spermier att leva i.
när hon väl blev dräktig fick hon bara hingstar
(hon kostade 1.6 milj kr som åring på auktion i USA, därför behagade ägaren kämpa varje år för att få henne dräktig. )
Jo, visst är det så. Man letar ju alltid efter förklaringar till varför det inte tar sig eller att stoet resorberar. Det är bara att hoppas på bättre lycka nästa år!
Hundavel & Ras
OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
Skola & Jobb Såhär har jag gjort:
Kolla läget med kamraten. Går det trögt för personen hade jag informerat läraren om situationen ett par dagar innan...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.