Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Avel Man talar ju mycket om stoets betydelse för avkomman och att vi skall selektera vårt stomaterial. Nu är jag lite nyfiken att höra varför...
Svar
16
· Visningar
1 425
Senast: Fager
·
L
Avel Har blivit väldigt förtjust i Samba Hit och skulle kunna tänka mig att betäcka mitt sto nästa år med honom. Men han är ju inte så liten...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Leyla
·
Avel Hur ofta bör man verka en fölunge?
Svar
8
· Visningar
853
F
Avel Hjälp! Köpte en welsh i december förra året och har fortfarande inte fått tag på registratorn i welshföreningen för att kunna registrera...
Svar
3
· Visningar
940
Senast: Filur
·
C
Avel :confused: Är det någon som vet något om Nordsvenska brukshingstarna Ymp 1664, Steve 1754, Urvin 1741 och Ägril ????. Söker även efter...
Svar
9
· Visningar
1 999
Senast: caattiz81
·
Avel Hur många har visat sina 1 åringar? Och hur har det gått? Visade ni dem även som föl? Blev det några stora förändringar i omdömer av...
Svar
3
· Visningar
1 192
Senast: belize
·
Avel Har bestämt mig för en ny unghäst/ponny men har ingen aning om var jag skall registrera honom, ej heller ägaren då h*n aldrig behövt...
Svar
6
· Visningar
2 528
Senast: sissu
·
Avel Jag funderar på att köpa avelssto efter Helwan 873. Är det någon som har några erfarenheter av honom och hans avkommor?
Svar
11
· Visningar
1 785
Senast: Boop
·
Avel JAg behöver eran hjälp. Jag ska ev. hyra ett fullblod, som är efter en gångartshingst i tyskland. Han började på P och hade en avkomma...
Svar
5
· Visningar
853
Senast: AraSlei
·
V
Avel Jag är mycket medveten om att ni diskuterat det förut, men jag måste bara få skriva av mig. Har idag fått reda på att en person som är...
Svar
9
· Visningar
1 125
Avel Flera föl som jag sett på fölvisningar har fått omdömmet "ej korrekt inskenad". Hur uppfattar ni detta omdömme i förhållade till...
Svar
4
· Visningar
2 813
M
Avel Är det någon som ska visa eller har vistat sina hästar på kvalitetsbedömningen i år? hur har det gått, alternativt var ska ni visa?
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: shady
·
Avel Dollar skulle enligt Kurt Graaf vara född 1962, och om jag lyckats tolka hans hadstil rätt vara e Dmuchazh Pozn u Dzwina. Är det någon...
Svar
11
· Visningar
1 699
Senast: Görel
·
E
Avel Nu börjar mitt sto närma sig 90 dagar, hon är konstaterad dräktig på 45 dagar *nervös och glad* Jag funderar ju naturligtvis på det...
2
Svar
21
· Visningar
1 756
Senast: martha
·
Avel Har en släkting som har ett islandssto med lite exem. Inte mkt. Hon sa till mig idag att hon ev skulle låta betäka henne nästa år...
2
Svar
33
· Visningar
2 299
Senast: Trassla
·
K
Avel Hej, Jag har tänkt att köpa en häst (äntligen!!! har nästan längtat ihjäl mig och trodde aldrig jag skulle få någon häst), problemet...
Svar
6
· Visningar
1 109
Senast: karrob
·
H
Avel hej Jeg søger oplysninger på 2 hingste.. Håber i kan hjælpe Sambesi 2037734 SWE IP Maraton 600 SWE VB Mange hilsner...
Svar
2
· Visningar
816
Senast: Xeline
·
P
Avel Hej! Jag undrar lite om det här med stamböcker. Det är HELT omöjligt för mig att få låna sådana på biblioteket eftersom det är referens...
Svar
8
· Visningar
992
Senast: okay
·
Avel Jag har aldrig använt mig av den metoden. Någon som vet när man kan göra det och hur lång tid det tar att få svaret? Hur säkert är det...
Svar
3
· Visningar
1 406
Senast: Jarrah
·
M
Avel vad ska jag tänka på när jag ska ställa ut mitt nordsvenskabruks sto? har ni några speciella knep för att dom ska se ut att vara det...
Svar
1
· Visningar
651

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka