ögonmissbildning?

Sv: Re: ögonmissbildning?

Jag börjar med att beklaga det som hände ditt föl, som sagt är just detta som hände dig uppfödarens allra värsta mardröm...
Men, tusen tack för att diu berättade för oss andra om analysresultatet, det var verkligen intressant att veta vad som hänt!

Har du betäckt stoet igen?

Hlsn Helena

Hoppas att ni kommer över det och vågar försöka igen. Jag har tänkt på det fölet många gånger.

Usch, vad hemskt... Ibland är livet väldigt orättvist... Jag lider med dig, trodde det kunde vara tredje ögonlocket men det var det uppenbarligen inte då.

Jag tror inte du ska oroa dig över att stoet anklagar dig för vad som hänt den lille, djuren ser livet i en annan synvinkel men de förstår mycket mer än man tror. Hon kanske är förvirrad just nu men hon borde inte koppla dig med fölets död, det är min teori iallafall. Kanske hade hon själv föraningar om att allt inte stod rätt till med den lille? I det vilda hade den ju inte klarat sig så länge, inte ute mammans beskydd iallafall.

Många tröstkramar!

Hoppsan, det hade visst gått ett par månader... Hur mår stoet nu efteråt?? Fick hon någon ammabäbis?

Intressant analys, men lite läskig.

Alla lycka i framtiden!

Tack ALLA!! :bow: *rörd över hur mkt ni bryr er* :)

Någon frågade hur vi mår och svaret är väl, trots omständigheterna rätt ok. hon hämtade sig mkt snabbare än jag trott, efter bara någon dag hade hon "accepterat" att det var borta. Gnäggade lite första dagen efterår men tror att hon redan efter att ha tillbringat hemfärden och natten med den avlivade fölisen förstått vad som inträffat. Jag anmälde henne till ammajouren och blev uppringd av en person men detta var flera veckor efter att fölet tagits bort och mjölen hade börjat sina så vi beslutade att inte försöka. Mjölkproduktionen gick ner väldigt fort och hon hade inga direkta problem med svullet juver eller liknande. Jag satte även igång att rida henne relativt snart för att ge henne lite annat att tänka på. Vilket tycks ha fungerat bra.

Och nej, hon är inte ombetäckt i år av et flertal orsaker men jag är inte helt främmande för att försöka igen om några år när allt det här har lagt sig..Men vi får se. Man blir ju så otäckt medveten om allt som kan gå fel och jag är bara så otroligt tacksam att jag fortfarande får ha mitt sto kvar hos mig. Det enda som hade kunnat vara än värre hade varit om ngt hänt henne..vågar inte ens tänka tanken.. :crazy:

R.I.P. my beauty.. :cry:

http://community.webshots.com/s/image10/1/3/87/145210387aJzFzG_ph.jpg

//jo7

Sv: ögonmissbildning?

Skickar en stor tanke tillbaka! Det är fruktansvärt när sånt här händer..Får man fråga vad som hände med ditt föl?

Sv: ögonmissbildning?

vi vet inte riktigt.. förmodligen rök navelsträngen av vid förlossningen då fölis aldrig kom ur fostersäcken.. :( Men jag kom över det rätt snabbt, jag lärde ju aldrig känna honom.. Det var också världens vackraste.. två perfekta helstrumpor bak, strimbläs som bärjade som ett hjärta längst upp och gick spikrakt ner till mulen.. :crazy:

Liknande trådar

Hästvård Min ena häst börja bli hängig under tisdag-onsdag förra veckan, kontaktade veterinär på tordagen då benen börjat svullna på henne, fick...
2
Svar
21
· Visningar
4 146
Senast: Hemi
·
Hästhantering Hej jag är ny här på buke och vet inte riktigt hur det fungerar än.. men jag blev medlem av en andledning, mitt problem. Det är så att...
10 11 12
Svar
222
· Visningar
31 177
Senast: mackan
·
M
Avel Hej! Mitt sto betäcktes med Haydn i våras.. På dag 20 så gjordes ett ultraljud, där det konstaterades att hon var dräktig.. Med ETT...
2
Svar
37
· Visningar
7 468
Senast: CK
·
Avel Behöver era åsikter nu.. Har ett sto, Athena E:Columbus xx- Bordeaux. född 1993, jag köpte henne som 10åring av uppfödaren som fött upp...
Svar
1
· Visningar
888
Senast: rebus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka