Könsmogen unghingst?

Sv: Re: Könsmogen unghingst?

Jag snokade upp den här gamla tråden då....

Lillgrabben (snart 5 månader) börjar visa lite intresse för högbrunstiga damer, men än så länge borde det väl inte vara någon fara på taket eller vad tror ni?

Tanken är att han ska skiljas av vid 6 månaders ålder för att sedan gå tillsammans med ett dräktigt sto över vintern...

/// ghost

Sv: Könsmogen unghingst?

Jag skiljde min hingst och sto helt när han var 11 mån. Då han ville klättra och dia. men stot slog i från sig honom.

Men nu kommer han hem som igen som hingst från bete. Skall gå med mamman.
Hon är dräktig.
Jag har kollat med veterinärer olika och annat kunnigt folk. Man får testa sig fram.
Hon ger fölisen på pälsen. Säger alla.
Han är en lågrangad hingst, lugn , harmonisk.
Vi får se hur detta blir.

Sv: Könsmogen unghingst?

Att mamman ger föl-grabben på pälsen är jag helt övertygad om, men i det här fallet med det begynnande intresset var det ett högbrunstigt sto som gick och smörade för de andra. Hon lär ju inte dänga iväg honom om det skulle bli aktuellt.

Man vill ju inte råka ut för oväntade överraskningar (en gång till).

/// ghost

Liknande trådar

Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 742
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 346
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag har säkt bland trådarna men kan inte hitta någon som riktigt besvarar min fråga och mina funderingar... Jag vet att stons cykel inte...
Svar
16
· Visningar
3 141
Senast: Docka
·
Ekonomi & Juridik Hej alla hästvänner, jag behöver er hjälp! Ska försöka göra en lååång historia kort, för en månad sen kom ett sto med transportör som...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
22 386

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka