Första anmälningen på ägaren kom 2011 för vanvård på stoet, anmälaren kämpade till 2014 för att stoet skulle bli omhändertaget men gav upp då hon fick personliga hot av både ägare och ägarens vän.. Under årens lopp har hon fått ytterligare minst 10 anmälningar på sig, alla utspridd i hela landet men varken polis eller länsstyrelse har brytt sig.
Men jag lyckades, fy satan vad jag har kämpat! Och alla historier jag hört om vad som stoet fått uppleva och utstå har fått mitt hjärta att gå i tusen bitar, en häst ska inte behöva utstå allt detta..
Nu äntligen kommer hon få det bra, och jag är ärligt talat så sjukt stolt över mig själv (även om det är svårt att säga), äntligen kommer hennes liv vända till det bättre och vi får chansen att visa henne vad kärlek är och hur fantastiskt livet kan vara.
Vi hämtar henne idag klockan 12 från jourhemmet och jag kan inte sova för jag är så längtansfull
Jag måste också säga att utan Djurskyddet hade detta aldrig gått vägen, vilka sanna hjältar! De var de enda som lyssnade, stöttade och gjorde allt i deras makt för att stoet och fölet ska få det bra och inte spendera en minut till hos den vidriga ägaren.
Och ja, jag kommer ringa tidningen när vi landat lite och då ska jag höja Djurskyddet till skyarna plus såklart kräkas en massa över länsstyrelsen, hoppas bara någon journalist är intresserad av våran historia.
Kram på er, och tack!
Bra jobbat!
Hoppas allt går bra nu.