Ja, man kan inte säga annat än stackars häst... när hon kom till jourhemmet tog de ut veterinär som konstaterade henne tyvärr dräktig, beräknad att föla i juli vilket stämmer med betäckningen. De har varken vaccinerat henne (förmodligen har hon inte varit det sedan ägaren tog över henne 2008) och de har heller inte kollat masken som jag bad dom göra. Hennes tänder ska ha varit dåliga redan förra sommaren men det har hon heller inte fått hjälp med, polisen funderade på att avliva henne trots att hon var dräktig så att jag lät de omhänderta henne när jag hade kunnat köpa henne och ge henne all vård direkt ångrar jag något enormt. Ägaren har gått fri och får fortsätta vanvårda djur, så jag är otroligt besviken på hur djurskydd fungerar i detta land. De enda som fått lida av allt detta är stoet och jag..
En, nu idag efter många om och men bestämde vi oss för att köpa henne så förhoppningsvis får vi hämta hem henne så snart som möjligt (pappersarbetet och gamla ägarens överklagan har verkligen dragit ut på tiden).
Men det känns så otroligt skönt att hon ska få komma hem, hon har förmodligen inte haft det bra sen 1-2 års ålder och jag vill ge henne det bästa vi kan erbjuda. Är det någon som är värd kärlek och omsorg så är det hon, känns så fantastiskt att kunna ge henne det
Ni får hålla tummarna att fölet föds stark och frisk trots stoets mående under dräktigheten, tack för att ni frågade hur det går