Fölmönstring

Sv: Fölmönstring

Håller på att ladda upp bilder just nu! Vänta lite bara ska jag lägga ut länkar på Gnägg...

I så fall är jag det undantaget, om jag får säga det själv *rodnar* OM jag betäcker henne kommer det att bli med en godkänd hbl-hingst med stam som matchar hennes "förfäder". Och det blir inte automatiskt den billigaste!

Kan tillägga att jag lagt ut en hel del på att ID-beskriva, chipmärka och skaffa pass till Tequila, som ju är korsning hbl-travare. Förstår inte de som säljer sina föl utan att regga först! Visst, det blir dyrare när det är korsningar och man dessutom chippar dem, men jag tycker det hör till ens ansvar som uppfödare. Sen gör ju alla som de själva vill ändå...

Sorry jag kände igen henne med en gång...denna urtjusiga lilla dam!

Nix pix...mamma är inte hbl! Hon är en hbl korsning e:Cream N ´Coffee (son till homozygote Pontiac) som dock har hbl inslag med Irco Marco och Prince Fair xx...mormor däremot är renrasigt hbl som ÄR reggad med 10 generationer.Cream N´Coffee är en mkt duktig tävlingsindivid....så hon kan säkert bli ett utmärkt sto att börja avla på sen...någonstans har ju alla startat någon gång.

Visst jag skullle aldrig sälja oreggat själv.Denna fölunge kunde säkert ha sålts reggad...men då hade ju priset varit satt därefter med säkerligen.

jag visade mitt föl i ljungby, Sickinge....

han är svenskt halblod e: akribori u: Hollyday av Bolex ue: Cortez uue: Anart
han var ganska liten då... mycket mindre än alla andra... men han var duktig o blev klass 1 föl men fick int så mycke poäng som ja hoppats på tyvärr 997768 totalt: 46p
han hade iaf kul i ridhuset och busade massa men han hade lite problem o visa sin trav för han bara galopperade hela tiden... detta var första gången jag visade nått föl... det är mitt första föl me så... men ja är nöjd... de va ju som sagt int så lätt eftersom han va så mycket mindre än alla andra... han föddes på midsommarafton...

hur gick det med ditt föl?

Ja du, kommer knappt ihåg poängen. Jag kommer inte ihåg dom :o , men jag har lagt in dom längre bak i tråden. Har inte papperen här så jag kan inte kolla heller.

Liknande trådar

Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 555
Senast: Raderad medlem 149793
·
Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
901
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 178
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har en liten chihuahua kille på snart 1år. Reg i SKK, bra linjer bak igenom. Chokladbrun med grön/gula ögon. Han är världens...
Svar
19
· Visningar
1 732
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix