Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Alltså vad är det egentligen som gäller? Om man inte har registrerat ett stuterinamn än, så får man ändå använda t.ex. gårdsnamn el dyl...
Svar
17
· Visningar
2 063
Senast: knyttet
·
Avel När känner stoet av fölet? Dvs blir irriterad osv?
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: pialotta
·
M
Avel Vi har två ston hemma, en av dem är dräktig in på 150:e dygnet. Jag undrar vilka risker jag utsätter henne för om jag tar med den andra...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Nafayette
·
N
Avel finns det någon som vet något om denna hingst? Förutom det som finns på del mar
Svar
6
· Visningar
1 582
Senast: fin
·
O
Avel Mitt sto är av en utrotningshotad ras (Tori) Hon är nu 16 år (17 nästa vår) och jag har kanske möjlighet att betäcka henne med en Tori...
Svar
10
· Visningar
1 019
Senast: CK
·
K
Avel Är det vanligt att fölen får upprätade kotor under växtperioder? Jag tycker att min ser hemsk ut just nu (3½ mån), han är jätterak i...
Svar
10
· Visningar
3 140
Senast: knyttet
·
Avel Hur vanligt förekommande är det att hingstar tas ur avel pga eksem? Det enda fallet jag känner till är shetlandshingsten Skäpperöds...
Svar
10
· Visningar
1 326
P
Avel Hej! Har med intresse följt flera års bruksprov samt visningar och årgångstester. Ibland blir jag faktiskt riktigt förbannad! Ta...
2
Svar
39
· Visningar
2 658
Senast: shady
·
F
Avel Det verkar vara ganska(?) vanligt att korsa halvblod med connemara. Men varför? Vad är man ute efter och vad blir resultatet? Kan...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 444
Senast: tjoffsan
·
S
Avel till delmar? någon som har den?
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Görel
·
Avel Hej alla avelsproffs! Nu bombar jag er med frågor :-) Hoppas att någon orkar svara. Om jag nu bestämmer mig för att testa ta ett...
Svar
2
· Visningar
778
Senast: malinsky
·
N
Avel Hur vanligt är igentligen abortvirus?? Är det många av er här som vaccinerar era ston emot det? (jag vet att vaccinet inte är 100%, men...
2
Svar
35
· Visningar
2 263
Senast: Pirayan
·
Avel Hej igen! :bump: Jag funderar vidare på den ev betäckningen av min foderhäst. Hon är AB premierad pga placeringar i LA, vad menas...
2
Svar
24
· Visningar
1 779
Senast: malinsky
·
F
Avel Är på G att köpa ett fullblodssto och har fått myror i huvudet. Om jag väjer tex Eighty Eight Keys xx så är ju båda fullblod. Men...
Svar
17
· Visningar
1 376
Senast: roslagen
·
Avel Någon som hört talas om en icke godkänd hingst som heter Inferno? Allt jag vet om honom är att han har en avkomma född 1977 ue Country Boy.
Svar
13
· Visningar
1 144
Senast: Mitrolle
·
Avel Någon som vet ngt om hur avkommorna blir från Londonerry. Jag har läst att han har lämnat efter sig många godkända hingstar, men hur är...
Svar
9
· Visningar
1 060
Senast: cissiny
·
Avel Jag håller på att köpa en ponny. Ägaren säger att han är tysk ridponny, jag har inte fått någon stam på honom men mamman är tydligen...
Svar
9
· Visningar
1 814
Senast: poloplayer
·
Avel Finns det nån lista att hitta nånstans? I Ridsport fanns bara antalet anmälda, och på ASVH:s hemsida hittar jag den inte.
Svar
1
· Visningar
639
Senast: belize
·
S
Avel Läste i Hingstkatalogen: BLUP-indexet för mankhöjd anges inte med 100 som bas utan som absolut avvikelse i cm från rasmedelvärdet...
Svar
2
· Visningar
936
Senast: Thesen
·
Avel Har det blivit något tjockare nu. Hur långt gångna är dom nu. Mitt är nu framme 106 dagar. Hon har ätit lite för mycket . Har...
Svar
7
· Visningar
1 040
Senast: Arapaloosa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix