Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Såg idag att min "gamle" Knutte är halvbror med fullblodshingsten Melmac (samma mamma). Eftersom det finns så många kunniga människor på...
Svar
10
· Visningar
1 454
Senast: lawless
·
Avel eller, Cheval de Henson. http://www.henson.fr/ Är det någon som känner till något om dessa hästar, har sett en eller så? Minna att jag...
Svar
1
· Visningar
926
Senast: skogstomten
·
Avel Hej! E det ngn som ska till den stora auktionen Welsh Cob Sale-Biulth Wells, Faire Oaks i Wales...?? den e den 15-18 oktober el ngt...
Svar
3
· Visningar
868
Senast: kaffekart
·
Avel Jag har gått och förälskat mig i en av hans söner. Ridningen fungerade även i praktiken, det som man kan så väl i teorin. Ni fattar...
Svar
7
· Visningar
1 692
Senast: kopparberg
·
M
Avel Hej! Håller just nu på med genetik i skolan och har bestämt mig för att fördjupa mig lite i varför min häst fått den färg hon har mm...
Svar
8
· Visningar
1 220
Senast: Francess
·
Avel Antag rent hypotetiskt att du vill avla fram en fälttävlans- eller hopphäst och till detta vill du använda en fullblodshingst på ditt...
Svar
2
· Visningar
1 175
Senast: crazy
·
Avel Om man betäcker cremello med fux blir det en isabell. men om man betäcker cremello med isabell (palomino) vad blir det för färg på...
Svar
1
· Visningar
1 330
Senast: ameo
·
J
Avel Alltså vad är det egentligen som gäller? Om man inte har registrerat ett stuterinamn än, så får man ändå använda t.ex. gårdsnamn el dyl...
Svar
17
· Visningar
2 070
Senast: knyttet
·
Avel När känner stoet av fölet? Dvs blir irriterad osv?
Svar
12
· Visningar
1 161
Senast: pialotta
·
M
Avel Vi har två ston hemma, en av dem är dräktig in på 150:e dygnet. Jag undrar vilka risker jag utsätter henne för om jag tar med den andra...
Svar
2
· Visningar
962
Senast: Nafayette
·
N
Avel finns det någon som vet något om denna hingst? Förutom det som finns på del mar
Svar
6
· Visningar
1 584
Senast: fin
·
O
Avel Mitt sto är av en utrotningshotad ras (Tori) Hon är nu 16 år (17 nästa vår) och jag har kanske möjlighet att betäcka henne med en Tori...
Svar
10
· Visningar
1 021
Senast: CK
·
K
Avel Är det vanligt att fölen får upprätade kotor under växtperioder? Jag tycker att min ser hemsk ut just nu (3½ mån), han är jätterak i...
Svar
10
· Visningar
3 143
Senast: knyttet
·
Avel Hur vanligt förekommande är det att hingstar tas ur avel pga eksem? Det enda fallet jag känner till är shetlandshingsten Skäpperöds...
Svar
10
· Visningar
1 328
P
Avel Hej! Har med intresse följt flera års bruksprov samt visningar och årgångstester. Ibland blir jag faktiskt riktigt förbannad! Ta... 2
Svar
39
· Visningar
2 660
Senast: shady
·
F
Avel Det verkar vara ganska(?) vanligt att korsa halvblod med connemara. Men varför? Vad är man ute efter och vad blir resultatet? Kan... 2 3
Svar
56
· Visningar
6 447
Senast: tjoffsan
·
S
Avel till delmar? någon som har den?
Svar
1
· Visningar
690
Senast: Görel
·
Avel Hej alla avelsproffs! Nu bombar jag er med frågor :-) Hoppas att någon orkar svara. Om jag nu bestämmer mig för att testa ta ett...
Svar
2
· Visningar
781
Senast: malinsky
·
N
Avel Hur vanligt är igentligen abortvirus?? Är det många av er här som vaccinerar era ston emot det? (jag vet att vaccinet inte är 100%, men... 2
Svar
35
· Visningar
2 263
Senast: Pirayan
·
Avel Hej igen! :bump: Jag funderar vidare på den ev betäckningen av min foderhäst. Hon är AB premierad pga placeringar i LA, vad menas... 2
Svar
24
· Visningar
1 779
Senast: malinsky
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppdateringstråd #2
  • Hull..?