Godkänd hingst

Sv: Godkänd hingst

Han är en dansk import.

e. Stjernens Opus u. Eldientje van de Pinkster ue. Zenith van stal Noord-Zuid

Ingen höjdarstam vid första anblicken om man inte är superkunnig förstås, gräver man lite i den hittar man massa intressant! Zenith räknas nog som Hollands bästa svartskäck om man tittar på avkommorna, han har lämnat flera godkända hingstar, bland annat Kovin van Malang som blev champion på hingstpremieringen för ett par år sedan och slog många svarta. ;)

Eldientje har lämnat ytterligare en hingst som fått 40 poäng och har tyvärr bara fått två ston hittills. Epus kommer ur Opus första kull och är således den första godkända sonen. Hoppas på fler. :D

Hela stammen finns på min hemsida och pappan finns att se här.

hanna_shetland skrev:
:idea: Där ser man, lilla Närtuna. Vart har du den då? Vid skolan?

Jo ganska precis vid skolan, den minsta av de tre fuxarna,tripp,trap & trull :D
plutten0406.jpg

är min älskade körponny :love: :love: :love: :love:
Världens raring, tyvärr är han inte helt korrekt i benen på grund av vanvård som bäbis :cry:

Senast ändrad av en moderator:

hanna_shetland skrev:
Min 3-åriga hingst godkändes i dag. Helt otroligt, har inte förstått det än. Han fick i alla fall 88888=40 poäng och G. :)

JAG kan förstå det! Vilken snygging! :love: Grattis!

Misstänkte att det var han - han ser fin ut, har åkt förbi hagen ett par gånger. Har du honom som körhäst?

Kvarngården: Tack!

hanna_shetland skrev:
Min 3-åriga hingst godkändes i dag. Helt otroligt, har inte förstått det än. Han fick i alla fall 88888=40 poäng och G. :) QUOTE]
:bump: GRATTIS! Kul att han godkändes! Ser jättefin ut. Jag ska visa mina minihingstar år 2006 och är redan nervös för detta. Grattis ännu en gång hälsar Inelin

TACK, han gick som hingst tills i våras men nu får han leka utan kulor! Japp, han körs men har haft en låååååååång semester under sommaren därav den päronformade magen.....

Tack! Har en hingstunge som jag kanske visar -06 om han är färdig (han är två år då) men det är långt dit...

Å grattis!!!

Har alltid tyckt han är så fin när han muppsar sig för mina araber varje gång vi rider förbi ;) Man ser ju honom knappt för allt det höga gräset!!! :grin:

Va ytterligare en till "närtunabo"!!! :) Åker du den vägen så åker du förbi mina araber varje gång, du har säkert sett dem i hagen precis intill vägen. De vita - stoet och hingsten går där nu. :bump:

Har varit och pratat med stallägaren till där du står och föreslagit uteritt nån gång. Vi ska nog ta en liten vända längre fram när alla tävlingshelger är över :)

Senast ändrad:

Stallägaren!! det lät proffsigt, för mig är hon bara bästa polaren :-) och det är inte så bara.

Så det är du som har araberna. Vet du allt om alla där i trakten? PM;ar dig

gonkan, ameo och ni andra som har avelshingstar! Vad har ni era hingstar försäkrade för? Har alla mina hästar i maximal veterinärvård men vilken/vilka andra typer har ni på hingstarna och för hur mycket?

Vi har madgic försäkrad i i A1 i Sveland , har faktiskt ingen avelsförsäkring för vad jag har hört många säga så måste de ha minst 15 ston bokade för att man ska få ut något om det händer att han blir steril eller typ något annat och då vi har kört madgic mycke så är det bättre att ha A1. Tror att Madgic är försäkrad för 20.000 *S* har inte riktigt koll på det eftersom det är mamma som står som ägare på honom och hon sköter försäkringarna , fast jag vet att vi talade om att höja den men kommer inte ihåg om vi gjorde det hm hm får nog ta och kolla det ;-) DEt är ju först nu man börja märka om han lämnar bra eller vad och det får jag väl säga att han gör då efter honom som är visade fom åringar eller tvååringar har blivit klass 1 och även ett guld sto så det verkar ju lovande i allafall men men . Jag visade min syrra din lilla fina hingst och hon tyckte att det var ju synd att du inte bodde närmare oss annars kunde ju hon betäckt sitt fina svartskäck sto med din he he

SÅÅ himla långt är det inte :angel:

Svartskäck på svartskäck kan ju bli himla intressant, jag har ju bara svarta ston "tyvärr". Kunde vara kul att försöka få fram en homozygot!

Det tror jag att de gör. :D

Kom precis därifrån och fetknoppen verkade trivas mycket väl i morgondimman. :banana:

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 940
Senast: athena
·
C
Avel :bump: Nu är det snart dags. Spänningen stiger och 71 hingstar är anmälda till bruksprovet, men vilka är dom ? Tänkte därför nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 696
Senast: ancan
·
F
Avel Jag har 3 stycken shettissto som jag ALLTID har betäckt med godkända hingstar. Nu till min fråga om jag köper en hingst som är 2 år och...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Masse
·
R
Träning I min väninnas stall finns det en tjej som har 2 hingstar. Ej godkända för avel så de används bara som ridhästar säger hon (har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg