Godkänd hingst

Sv: Godkänd hingst

Inte så mycket mer än att han låg död i boxen hos hon som hade han på station i år och han hade betäckt dan innan och då var ju han pigg och fräsch ju men man vet ju aldrig kul då att de fick igenom king som väl är efter pp

Grattis Hanna till att din fina hingst blev godkänd. Jätteroligt att få in en ny snyggt tecknad skäckhingst i aveln, och extra kul att han dessutom kom upp i 40 poäng och inte behövde använda färgpoäng. Det var roligt att se!

Tack! Är också jätteglad att han fick 40 poäng. Nu väntar jag bara på kritiken. Jag var så nervös att jag inte lyssnade så jättebra när dom läste upp den :o

Den ska vi ta snart ;) Jag jobbar så mycket så jag vet varken ut eller in, men nu när det lugnat ner sig i o med att tävlingssäsongen är över så finns liiite tid över hihi

Skulle vara jättekul att ha lite ridsällskap ju!! :bump:

Så trevligt att ha blivit granne med en godsägare förresten ;)

Jag har inte ridit sen jag var nere i Falsterbo på tävlingarna där :D Nu har dessutom vårt klantiga halvblod gjort sig illa så jag kan inte låna honom av mamma heller. :smirk:

Nu ska för övrigt hingsten CEM-testas och DNA-kontrolleras mot föräldrarna, mamma och pappa finns i Danmark och morfar i Holland - det är lite extra pyssel när man har import :smirk:

Grattis Hanna!
Har själv en mini som säkert gár över máttet.... men hon är sá söt och trevlig.

någon som vet hur det gick för hingstarna som visades runt den 30nde (eller vilket datum de nu var..) :crazy:

Eftersom ni gjort om detta till en Närtuna tråd så finns jag också i Närtuna (Kippinge står hästarna på) tidigare stod de lite mer synliga på Söderby en vit ponny fröken och en mörkbrun halvblodsdam. Vi söker också ridsällskap :). (Fast vi är mesiga och vill inte rida fort och har inte lärt oss galopp än...)
Och självklart grattis! Jag skall kasta ett extra öga på honom nästa gång jag passerar.

Senast ändrad:

De visades den 27:e i Örebro och den 29:e i Värnamo. Resultaten från Örebro finns längre upp. De som gick i genom i Värnamo är:
Censation
Kompis Zetor
Lucky Look
Rossmons Jackmani
Almnäs King (mini)
Bonzo

Närtuna-news! :)

Kan vi inte samla ihop oss alla som bor här ute i bushen och rida en sväng nån dag? Hinner vårat halvblod inte bli bra så kan jag cykla med eller nåt. Nån som nappar på det?

Jag har ju inte heller ngn att rida på men köra kanske man kan göra! :banana:

Hon är en Belgisk dam pá tvá ár med en fader som heter Lucky van de Zandhoven och en moder som heter Boltwood Beautiful Bunny (som ska vara av Engelskt blod tror jag..)
Hon är som sagt en väldigt trevlig och social dam som tycker om att göra saker. När vi fick hem henne sá kunde man inte ens ta i henne eftersom hon bara gátt fri i hage hela livet, verkad och sá naturligtvis, men det var nog mer eller mindre det enda...
Pá nágra dagar var hon som omvänd och nu är hon som en hund. Jag cyklar med henne för att ge (och fá ;) ) motion.

Min knubbsäl skulle bli fin i par med din fuxfröken! Hur hög är hon?

Hon är nog strax under metern men hon är ju bara ett år så hon är inte inkörd, har börjat vänja henne vid selen lite smått bara. Tror att hon blir ungefär en meter.

Kanske har frågat förut (dåligt minne) Vad är det för stam på din? Såg honom häromdagen - halvblodet jagade honom och din kickade - jättegulligt!

grattis!
det var en av de snyggaste shettisarna jag har sett! de flesta brukar vara feta och allmänt oproportioneliga tkr jag(det beror någ med på den stora magen kanske), men denna var ju riktigt snygg!

:bow: Tack! Finns nog delade meningar angående det men jag tycker också (såklart) att han är snygg men framförallt är han en allatiders körhäst med kanontemperament, det är trots allt viktigast. :)

Kärlingehults Lorion - Lockinge Napoleon.

Visst är han söt när han springer sådär snabbt :bump: , förut bodde han ihop med en hingst på över 1.70m så han har övat länge på att bli så snabb :D . Tror faktiskt att Frej skulle få stryk av mitt gullefjun

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Två veckor till årets första treårstest, så nu drar jag igång denna tråden igen! :) Här diskuterar vi alltså de hingstar som godkändes...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
10 940
Senast: athena
·
C
Avel :bump: Nu är det snart dags. Spänningen stiger och 71 hingstar är anmälda till bruksprovet, men vilka är dom ? Tänkte därför nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 696
Senast: ancan
·
F
Avel Jag har 3 stycken shettissto som jag ALLTID har betäckt med godkända hingstar. Nu till min fråga om jag köper en hingst som är 2 år och...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: Masse
·
R
Träning I min väninnas stall finns det en tjej som har 2 hingstar. Ej godkända för avel så de används bara som ridhästar säger hon (har aldrig...
Svar
12
· Visningar
1 186
Senast: mizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg