Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Avel Hej, Någon som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom? Har ett sto som är dräktig med...
Svar
4
· Visningar
784
Senast: Issy
·
Avel Jag kan ingenting om sånt här och vet inte riktigt vad jag ska fråga heller, men jag försöker. :) Måste ett föl/unghäst visas med sin...
Svar
17
· Visningar
1 018
Senast: QuickStar
·
Avel Vill bara tipsa om en sida med tyska brännmärken! http://www.pferde-treff.de/inhalt.html?/zucht/brandz.shtml
Svar
12
· Visningar
4 305
Senast: Flippen
·
S
Avel Om man betäcker ett engelskt fullblodssto med en godkänd knabstrupperhingst blir avkomman knabstrupp då? :confused: 2
Svar
27
· Visningar
3 524
Senast: Francess
·
Avel Finns det någonstans som man kan hittar resultat från bruksprov från 2000? Jag skulle vilja kolla hela resultatet, inte bara dom som var...
Svar
1
· Visningar
617
Senast: Görel
·
T
Avel Tråden kanske inte hör hemma här, men det gäller ju kallblodstravare så jag hoppas får fler svar här. Finns det ingen...
Svar
3
· Visningar
676
Senast: anhe
·
G
Avel Har funderat en hel del på detta av två skäl, dels att den hingst jag vill använda är närbesläktad med mitt sto på fädernet, dels pga... 2
Svar
39
· Visningar
3 020
Senast: Iglatjarn
·
Avel Och fölavgifter. Frågade inne i en tråd men jag startar en egen tråd om detta. Vad kostar det att betäcka med de "bästa" tyska...
Svar
1
· Visningar
812
Senast: GiG
·
Avel Någon som vet nåt om honom? Har letat info men hittar inte mkt..vet i princip bara att han inte finns längre... Kul å se bild om någon...
Svar
3
· Visningar
826
Senast: Tiili
·
P
Avel Här är en lite udda fråga till travfantasterna på denna sida! Givetvis er andra också men jag tror inte att det intresserar er riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Niki
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·
B
Avel Får man sätta ett eget brännmärke (eller frysa in det som man brukar göra) på avkommor som man själv fött upp om man har ett stuteri... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 728
Senast: ankans
·
Avel När man ska försäkra fostret/fölet efter 90 dagar behövs i vissa bolag (Folksam) dräktighetsintyg. Men, räcker det med en kopia eller...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Issy
·
F
Avel Ngn som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom? Har själv en underbar avkomma efter honom...
Svar
9
· Visningar
1 198
Senast: Görel
·
F
Avel Jag har sett att det står om alla möjliga stofamiljer, men inte om 36, är det någon som vet något om den? Skulle bli himla glad :rofl: Tack
Svar
4
· Visningar
771
Senast: sussisus
·
T
Avel Det är så att jag har köpt en ny häst :love: men han har okänd stam. Men nu upptäckte jag igår att han är brännmärkt med trakhener...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Splittan
·
Avel Stofamilj (46) är en prestationsfamilj, det vet jag (nämnd i prestationsstams-tråden). Eftersom nu åtminstone tre av stallets hästar... 2
Svar
27
· Visningar
2 928
Avel Har tänkt att någon gång i framtiden betäcka mitt xx-sto. Det vore kul att höra vilken hingst ni tycker att jag ska välja (har ju redan... 2
Svar
30
· Visningar
2 135
Senast: Glimfeather
·
Avel Hej skulle vilja ha lite mer info om Hingsten Madrigal, Vet att han omkom i en lycka i Norge 2001 och att han ett tag reds av Rolf-Göran...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Pooh
·
P
Avel Är D-Day pensionerad n. Jag såg något om det och man hittar honom aldrig i katalogerna nu för tiden! Är han pensionär? 2
Svar
32
· Visningar
2 828
Senast: annae
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Oseriös avel 2023