Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Och fölavgifter. Frågade inne i en tråd men jag startar en egen tråd om detta. Vad kostar det att betäcka med de "bästa" tyska...
Svar
1
· Visningar
811
Senast: GiG
·
Avel Någon som vet nåt om honom? Har letat info men hittar inte mkt..vet i princip bara att han inte finns längre... Kul å se bild om någon...
Svar
3
· Visningar
824
Senast: Tiili
·
P
Avel Här är en lite udda fråga till travfantasterna på denna sida! Givetvis er andra också men jag tror inte att det intresserar er riktigt...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Niki
·
Avel Förra veckan var det "bruksprov" för Hannoveranerhingstarna i Verden. Jag vet inte hur stort förbundet är, men de var på ca 15 ställen...
Svar
15
· Visningar
1 809
Senast: crazy
·
B
Avel Får man sätta ett eget brännmärke (eller frysa in det som man brukar göra) på avkommor som man själv fött upp om man har ett stuteri...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 728
Senast: ankans
·
Avel När man ska försäkra fostret/fölet efter 90 dagar behövs i vissa bolag (Folksam) dräktighetsintyg. Men, räcker det med en kopia eller...
Svar
5
· Visningar
912
Senast: Issy
·
F
Avel Ngn som har en avkomma efter denna hingst? Eller erfarenheter och upplysningar om honom? Har själv en underbar avkomma efter honom...
Svar
9
· Visningar
1 196
Senast: Görel
·
F
Avel Jag har sett att det står om alla möjliga stofamiljer, men inte om 36, är det någon som vet något om den? Skulle bli himla glad :rofl: Tack
Svar
4
· Visningar
769
Senast: sussisus
·
T
Avel Det är så att jag har köpt en ny häst :love: men han har okänd stam. Men nu upptäckte jag igår att han är brännmärkt med trakhener...
Svar
15
· Visningar
1 295
Senast: Splittan
·
Avel Stofamilj (46) är en prestationsfamilj, det vet jag (nämnd i prestationsstams-tråden). Eftersom nu åtminstone tre av stallets hästar...
2
Svar
27
· Visningar
2 928
Avel Har tänkt att någon gång i framtiden betäcka mitt xx-sto. Det vore kul att höra vilken hingst ni tycker att jag ska välja (har ju redan...
2
Svar
30
· Visningar
2 135
Senast: Glimfeather
·
Avel Hej skulle vilja ha lite mer info om Hingsten Madrigal, Vet att han omkom i en lycka i Norge 2001 och att han ett tag reds av Rolf-Göran...
Svar
5
· Visningar
1 808
Senast: Pooh
·
P
Avel Är D-Day pensionerad n. Jag såg något om det och man hittar honom aldrig i katalogerna nu för tiden! Är han pensionär?
2
Svar
32
· Visningar
2 828
Senast: annae
·
A
Avel Nu har jag hittat MIN lilla kille.....jag har inte köpt honom ännu för jag tycker priset är lite väl högt 6000 kr + moms. Info om den...
Svar
6
· Visningar
846
Senast: carinaso
·
K
Avel Hej! Jag har ett sto som jag betäckte i början på augusti. I samband med detta gjordes en caslick-operation. Är det någon som känner...
Svar
8
· Visningar
6 188
Senast: katarina nordström
·
Avel Har letat hingstar efter honom men hittar ingen...? Att han lämnat fina tävlingshästar och många kanonfina ston vet jag, men som sagt...
Svar
10
· Visningar
915
Senast: eyz
·
M
Avel idag när jag var ute och gick med fölet såg jag att på båda haserna i bak lixom hakar det upp sig. det ser ut ungefär som om leden går...
Svar
2
· Visningar
680
Senast: Arwyn
·
S
Avel Någon som vet hur holsteinerhingsten Alcatraz avkommor blir?
Svar
1
· Visningar
761
Senast: Ina
·
Avel Någon som vet något om hannoveranerhingstarna Pinkus och hans son Premium? Stammen har jag redan, och jag vet att Premium exporterades...
Svar
4
· Visningar
745
Senast: Görel
·
K
Avel Jag vet inte om denna tråd ska vara under avel eller foder... Prövar här. Som jag nämnt tidigare har jag ett nordsvenskt sto...
Svar
6
· Visningar
800
Senast: CK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka