Stofamilj (46)

Sv: Stofamilj (46)

Hur gör du dina hästregister förresten? Jag har börjat ta upp min stamtavlehobby igen efter en tids uppehåll och vill gärna ha tips!

Jag använder mig av excel.
Enklast möjliga - just det här registret är det "bara":
1. generation
2. platsen i generationen
3. namn
4. registreringsnummer
5. stamboksnummer
6. kön
7. född
8. död
9. färg
10. tecken
11. mankhöjd
12. e
13. u
14. ue
15. uu
16. tävlingsgren+nivå
17. övrigt

Ja, ungefär så ser nog alla mina register ut.
Problemet som jag ser det är ju att jag vill ha så mycket info på så liten plats som möjligt - inta alltid utförbart om man säger så. ;)
Plus att jag gärna startar upp ett register, men glömmer underhålla det. :smirk:
Ja, förutom registret över Bella-hästarna då förstås. :D

Jag vet att Hästen omkring 1976 hade en artikelserie om kända ston, och Notre Dame var ett av stona. Om du kan få tag på den artikeln hittar du nog svar på dina frågor, men vart du ska få tag på den vet jag inte :( Jag har den inte.

Va, jag trodde du hade alla tidningar! :eek:

Nä, jag skämtar bara :D

Man kanske kan maila till Hästen?
Eller så kan man nog åka in till Kungliga Biblioteket - KB har ju allt som någonsin givits ut i Sverige (eller ska ha i alla fall).

KB måste ju ha den! Stadsbiblioteket har den inte, för de har rensat ut gamla tidningar :mad: Var där i våras och skulle leta efter bild på Tigrillo...

När jag blev stamtavleintresserad lånade jag årgångar av Hästen från 76-78, tror jag, och där fanns artikeln. Minns att hon precis hade dött, och hon dog väl 1975 då Notre Fils föddes?

Tror vi har alla nummer av Hästen från 70-talet. Kan kolla om du vill men jag orkar inte bläddra i genom alla - eller rättare sagt, det har jag inte tid till men om ni kan klura ut nummer eller åtminstone år så kan jag kolla.

Jag är 95% säker på att det var 1976. Det var så länge sen att jag tyvärr inte minns exakt.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka