Knabstrupp

Sv: Knabstrupp

Hon är fd galoppör. Har fått två fullblodsföl (galopp).

Hur går det till att stamboksföra ett sto?

(Är inte så haj på det här med avel)

Jag tror dig om du säger att dina är "oknasiga", men den jag har träffat är faktiskt ganska så knasig... Mycket vilja och så... :) Både på gott och ont kanske... ;)

Har haft en knabstrupp unghäst och han kan bara beskrivas på ett bra sätt. KORKAD. Men en urgullig och snäll häst som hoppade hur högt som helst. Hans korkhet han bero på att han var ung men har samtidigt haft många unga hästar i andra raser och de har inte varit korkade.

Han var charmig på sitt sätt.

Du visar ditt sto med föl vid sidan (tex efter gdk hbl-hingst) på premiering och anmäler att du vill ha henne stambokförd. Svårare än så är det inte! Ska nämligen göra det med mitt sto. Först ska jag betäcka henne 2005 och visa henne 2006 med föl vid sidan. Mitt sto har fått fem galoppörer tidigare.

Steg ett är att registrera stoet i ASVH förresten. Du får ta ut ID-kontrollant som ritar av och sen skicka in det pappret + gamla passet (om hon har nåt, annars regpapper) till ASVH som gör nytt pass. Hon får då gröna papper. SEN visar man med föl vid sidan.

Jaha, var det inte svårare än så...

Har inte bestämt mig vad jag ska betäcka henne med ännu, det finns ju så många fina hingstar som man skulle vilja betäcka med!

Visst finns det! Och många olika fina raser... Med ett bra xx-sto har man ju en del att välja mellan.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
511
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka