Hingst till mitt xx-sto

Sv: Hingst till mitt xx-sto

Business x e. Stubin x är inget dumt alternativ, jag har själv fött upp en Stubin x häst som inte går av för hackor på tävlingsbanan.
Dessutom är ju Business möderne när besläktat med Flyinge Phaeton som präglat god exteriör till sina avkommor.

Faust har ju lämnat en hel del högt placerade föl.De är ofta fina exteriört och så vitt jag har hört så har han ett väldigt gott temperament.

Sobel...ja han är väl d-ponny?Vet inte mycket om honom.

Sambesi stor och grov...ger väldigt både stort och grovt, men visst till fullblod kanske det funkar utmärkt.Nog tyckte jag Sambesi såg grövre ut på videon...

Ingen utav ovanstående har väl lämnat några tävlande avkommor på någon högre nivå väl? Sobel vet jag inte hur gammal han är?

Det är faktiskt sobel som ligger högst på listan, snackade med en tjej som har en ponny efter honom som tydligen är väldigt duktig, men jag är inte speciellt tävlingsintresserad iaf. det är just det med storleken, sambesi är eg för stor, men jag vet inte, gillar honom.

ja, de tär han, emn jag är mer inne på sobel faktiskt, snackad emed en tjej som har en ponny efter honom.

Men det är bara 50% att du får en prickig...men är du lika nöjd med en enfärgad avkomma efterhonom så är det väl okej...

Inte funderat på någon mindre ridponnyhingst eller nåt...så du får d-ponnystorlek?Welsh/fullblod brukar ju bli riktigt bra...tex Lunas Hunter var en sådan korsning och hade rekord på att hoppa 1,70 för ponnyer om jag minns rätt.

Om du inte vill ha stort bör du nog ej ta Sambesi...

nej, färgen spelar ingen roll :) welsh har jag inte ens funderat på, tänkte på new forest ett tag (är svag för dem), men hittade inte hingsten jag ville ha, han stod på ridskolan förut och är så snygg!

Du får ursäkta, men jag tycker att båda knabstrupperhingstarna har gräsliga halsar...

Mitt förslag är absolut welsh eller ridponny om du vill ha en ponny/mindre häst.

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
684
Senast: Roheryn
·
Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
6 882
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 931
Avel Jag går ettan på hästgymnasium och har en uppgift kallad "fantasi-avel" där vi väljer ett sto och en hingst som vi ska låtsas avla på...
Svar
13
· Visningar
2 904
Senast: Kisseninan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka