Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Avel Jag hade tänkt avvänja min lille hingst nu, men så sa gubben att han tyckte att det var synd om plutten :cry: , och att han (plutten)...
2
Svar
20
· Visningar
1 791
Senast: Kola
·
Avel jag och en kompis försöker leta reda på hennes häst släktingar, gärna med bildet. Är det nån som vet nån sida där man kan söka efter...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Welsh
·
Avel Det verkar ju finns gott om folk som är kunniga på fullblodstam här så jag blev lite nyfiken att fråga, vad ni kan berätta om mitt stos...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: bonzie
·
Avel Stör mig ngt fruktansvärt på att folk verkar tycka att det är helt ok att avla på triangelmärkta eller skadade ston som inte kan...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 808
Senast: shady
·
Avel Hej! Har nu en tid funderat på varför i all världen dubbla anlag av färgväxlargener slår ut varandra så pass att där ej ens kommer...
Svar
13
· Visningar
1 180
Senast: jennan
·
A
Avel Är det någon som vet någon som vet något om vad denna hingst lämnar, storlek, gångarter mm.
Svar
11
· Visningar
1 745
Senast: ame
·
I
Avel Vad exakt baseras uttrycket "vid uteblivet föl, nästa år fri språngavgift/pengarna tillbaka" garanti egentligen?? Jag har hört om...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 516
Senast: caattiz81
·
G
Avel Hur hittar jag dom på bästa sätt??? Inte ridponnyavel men jag har en D-ponny och önskan är att det ska bli en liten stor häst....
Svar
5
· Visningar
1 448
Senast: Rodde
·
C
Avel Har en liten korsningsdam som är en salig blandning av lite allt möjligt och omöjligt kanske! Nån som kan reda ut hennes betäckning...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: Chivita
·
M
Avel undrar om hingstiga hingstar blir lungnare om dom går ihop med andra ston i samma hage året runt? eller dom beter sig precis som innan...
Svar
2
· Visningar
1 016
Senast: ETGT
·
T
Avel Jag sitter och funderar på nästa års hingstval :d men har dessvärre inte tillgång årets (2004 alltså) katalog med priser på...
Svar
6
· Visningar
1 059
Avel Flera föl döda hos samma uppfödare. Vad kan det bero på. Fölen var ett par dagar gamla bara när de avled (avled inte samtidigt men "på...
Svar
11
· Visningar
1 473
Senast: Nafayette
·
Avel Det har ju varit många trådar om att vissa hingstar ger vassa avkommor och om hur stor betydelse temperamentet har. Jag tycker att...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
14 352
Senast: Clintan
·
R
Avel Vad vet ni auktoriserade ;) travmänniskor om honom? :banana: Jag vet bara det man kan läsa på Västerbos hemsida, är han något att...
Svar
15
· Visningar
1 154
Senast: solros
·
S
Avel Jag funderar på att betäcka mitt hbl-sto med en RP- hingst, alltså nån av dom större då tex. Minotauros, Green River xx, Prince River xx...
Svar
7
· Visningar
997
Senast: Görel
·
Avel Nån som vet vad det kostar? Jag valde bort det med förra årets föl, mitt pucko, och resonerade som att sannolikheten för att några...
Svar
8
· Visningar
859
Senast: athena
·
S
Avel Är nyfiken på vad han har lämnat för avkommor? Och hade han själv någon karriär eller stod han enbart till avel? Jag skötte om en...
Svar
6
· Visningar
774
Senast: roslagen
·
E
Avel Är det någon som avlar på ett sto med egna prestationer e. Alpen Fürst? Blir det bra avkommor? Vem skall ni betäcka med nästa gång...
Svar
4
· Visningar
1 057
Senast: Cyllene
·
Avel Nu har Busan grusat våra planer ännu än gång, fast denna gång är det på frivillig basis från mig och Mathias. Efter några små problem...
2 3
Svar
58
· Visningar
3 408
Senast: shady
·
Avel Jag har fått för mig att det fanns en länk på asvh:s hemsida till hingstarnas "faktablad". Det var en enda lång sida där de bladen fanns...
Svar
7
· Visningar
886
Senast: Trissa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka