Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dreamer skrev:Varför korsar man PRE och nordsvenskar för att få fram bra skolhästar??
Det är som att sätta en volvomotor i en porsche och säga sig göra det för att få fram en bättre räserbil
Ok att korsa för att man inte har råd med nåt annat men att säga sig göra det för att förbätta skolhästegenskaperna
MercedesBenz skrev:Denna damen är korsning med frieser/nordsvensk/morgan och e ju jättesöt inte för grov
http://groups.msn.com/MercedesBenz2fast4u/ambra.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=41
Detta är vad jag läste i ett reportage i ridsport om jag inte minns helt fel. En duktig tjej som rider högre klasser dressyr med sin hingst, tror det är Furtivo han heter. Varför hon pratade om just skolhästar av dessa avkommor vet jag inte.Dreamer skrev:Varför korsar man PRE och nordsvenskar för att få fram bra skolhästar??
Det är som att sätta en volvomotor i en porsche och säga sig göra det för att få fram en bättre räserbil
Ok att korsa för att man inte har råd med nåt annat men att säga sig göra det för att förbätta skolhästegenskaperna
Vad jag har förstått så kan väl även friesern vara nog så "explosiv", varför skulle den vara bättre än PRE??? Inte om man vill "lätta upp" i alla fall!kickapoo skrev:Håller med dig Görel (tidigt inlägg)! Det är så poppis att blanda in PRE o dyl. Jag fattar inte vitsen, när det finns så fina och trevliga kallblod. Visst kan det bli vackra hästar och se maffiga ut. Men är mentaliteterna verklignen bra att korsa? Jag kan inte mycket om avel, men min känsla säger att det exprimenteras för mycket. Många kallblod är ju rätt egensinninga, envisa och starka. Vill man verkligen korsa det med den så otroligt explosiva PRE:n? Det känns som att friesern ligger närmre till hands i så fall. Men som sagt jag håller på en noridshingst. Lycka till!!