Dilli_Blue
Trådstartare
Sv: Patellaupphakningar.
Jo, de tåls ju att tänka över...
Jo, de tåls ju att tänka över...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Görel skrev:Varför betäcker du inte henne med din korsningshingst
Celi skrev:Har ett islandssto som vi opererat för patella båda bak. Efter mycket rådfrågande av veterinärer (både distrikts, privat och på Strömsholm) så har jag ALDRIG fått svaret att det ÄR ärftligt, däremot sa någon utav dem att det KUNDE vara det - alltså vet man inte. Jag tror på snabb tillväxt, dåligt kuperade hagar, mycket stallvistelse, inga jämnåriga att busa med, som gör att musklerna inte utvecklas optimalt - men som sagt, man vet inte. För vårt stos del så är jag glad att vi gjorde denna operation (tog 20 min med lokalbedövning) hon hade verkliga besvär och är idag helt fri från dem och rör sig smidigt och lätt.
Om du ska betäcka eller inte är upp till dig. Ska du däremot sälja fölet eller stoet så MÅSTE du upplysa köparen om situationen tycker jag. För min del så skulle jag inte vara rädd att avla på mitt sto om jag det för avsikt.
Görel skrev:Förstod du inte att jag drev med dig? Det verkade vara helt i nivå med ditt kunnande inom avel.