Busan har ställt till det...igen

Sv: Busan har ställt till det...igen

Aha! Så det är alltså upp till respektive klubb att ge sitt godkännande? Undrar eftersom mitt polska sto är T-märkt men är fullt ridbar och jag väldigt gärna skulle vilja börja rida henne vid lämpligt tillfälle. Hon är ju utbildad t.o.m. MSV dressyr och det hade varit kul att kunna vara med på någon liten nybörjartävling första gången. Har bara tävlat hoppning förr om åren...

Du att det hade jag lyckats räkna ut innan du sa det. Men visst utvecklas hon åt rätt håll? Ser ju mer ut som en färdig häst nu, mot tidigare kort du sett.

Kolla bara med den klubb/ar du tillhör, skulle inte tro att det är några problem. Här är det inte det i alla fall.

Det ska jag göra, när det blir aktuellt. Fick ju höra av en jag trodde visste att det var strängeligen förbjudet numera för T-märkta hästar att tävla ens på klubbnivå. Så jag slog det ur tankarna med min polska.

Nejdå inte är det det, om dom är ridbara.

Lägesrapport från Busan

Eva har nu ridit henne för första gången. Gick jätte bra, fast det blev samma testar som med Mathias. Backa och sedan började hon stiddsa på bakbenen när hon inte fick som hon ville. Var väldigt ivrig och ville mkt, men det är ju positivt och Busan i ett nötskal.

Kompisen och Busan trivs utmärkt ihop, blir sååå ledsna när dom inte får vara tillsammans hela tiden. Dom är tydligen jätte gulliga ihop.

Ja det var första rapporten, fler lär följa, hoppas på lite foton snart också.

Henne känner jag igen (Eva alltså) :)

Hon red på K1 förut och var med oss till Skandinavium förra året.

Stämmer bra det. Men om hon var med till Skandinavium kan jag inte svara till.

Tycker hon har utvecklats massor. Sista kortet jag såg, såg hon rätt valpig ut på men dessa bilder är hon mycket bättre på. Väldigt vackert huvud.

Jo, hon har en enorm utrstrålning. Det säger alla som ser henne. Hoppas bara hon fortsätter att utvecklas åt det bättre hållet.

Ny uppdatering.

Har tappat en tand. Tyvärr för Mathias så hittade inte Eva den. Men spelar roll han har ju en i alla fall. Är riden några ggr nu och allt går fantastiskt bra. Ridit ihop med andra och haft lös hund med, inga problem alls. Varit ute i skogen själv med henne. Funkade jätte bra. Samt att hon varit med henne i ridhuset och det gick också bra.

Eva tycker att hon är väldigt lyhörd på vikterna samt mkt bra i munnen. Alltid något. Jobbet har ju gjort resultat då. Lite skänkel död ibland, men säg vilken unghäst som inte är det.

I morgon Onsdag är det dags för första omgången med löshoppning. Det är något Eva ser fram emot. Har bett om lite kort, men hon har ingen digitalkamera, så vi får vänta till hennes pojkvänn kommer om en vecka.

Kul att det går så bra! Ska bli spännande med löshoppningen, hoppas de kan ta lite fina kort som du kan mejla/lägga ut. Håller tummarna!

På löshoppningen blir det tyvärr inga kort, vad jag vet idag. Däremot skulle hon försöka att få tag på någon som skulle kunna filma. Får hon det så tar jag med bandet när vi kommer om några veckor.

Om du/alla här bara visste hur glad jag är och även Mathias att denna chans dök upp för henne. Känns så bra.

Lite ny uppdatering.

I går var dom iväg och löshoppade för auktoriserad tränare. Till att börja med var hon lite oförstående, men efter en morot varje gång hon hoppade så gick det bättre och bättre.

Tränaren var jätte nöjd med henne och sa att hon hade en utmärkt teknik både fram och bak. Låter ju lovande.

På Tisdag nästa vecka skall dom rida upp för sina hopptränare. Inte hoppa men ev. trava över lite kavaletti. Bara för att tränarna skall se vad dom har för hästar. Skall bli spännande att höra vad dom säger.

Fler uppdateringar följer.

Vad roligt att det går så bra! :) Då tog du rätt beslut i alla fall.... Jag hade inte fattat att det var så med en gång hon skulle iväg.

Jo det bestämdes på typ Onsdagen att hon skulle till Skara, sedan åkte vi med henne på Måndagen. Så i morgon är det 2 veckor hon har varit där. På Tisdag har dom ju uppridningen, skall bli mkt intressanrt att höra vad dom säger om henne då. Verkar som att jag trotts allt inte valde fel föl att behålla. Även att jag har ångrat mig många ggr under dom 3 åren.

Jo visst är han söt med sina små 89 cm över havet. Men en riktig buse är han. Går som läromästare och körmästare åt våran hovslagares dotter nu.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka