Paint + fullblod = ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Francess
  • Startdatum Startdatum
Sv: Paint + fullblod = ?

Sen något år är det SH som registrerar Paint i Sverige. Men för att få en " riktig" paint som kan tävla alla tävlingar så måste den även registreras i APHA. Tror att det är lika dant med Quarter. Tycker väll att det är lite onödigt att man ska behöva dubbelregistrera hästarna men det är ju dom "stora" som bestämmae. (Är ny med paint som ras och vi träffade på en som inte hade koll och struntade i det mesta så man har fått jobba lite för att få allt rätt.)

Jobbigt.

Men du sa att det åtminstone inte var dyrt om hingstägaren hade sina papper i ordning gentemot APHA. Vad innebär "inte dyrt"? Allt är ju relativt! Vad kostar det sen att regga i SH. För man reggar väl först i APHA och när man fått hem deras papper reggar man i SH? Eller har jag missförstått turerna?

I APHA kostar det 9 dollar för hingstägaren/sto att anmäla betäckning. Kommer inte ihåg vad det kostar att anmäla födda föl. Om hingstägaren inte anmäler betäckning det är då det kan bli dyrt och krånligt.

Är inte säker men tror inte att SH registrerar Paint som Paint då den måste reggas i APHA för att få kallas paint.

Ska kolla det med någon som har bättre koll än jag.

Hästpasset i Sverige kostar 300kr men en id kontrollant måste ut o dom kostar ju oxå tror du måste skicka med kort på hästen.

Återkommer

Nu har jag full koll. (tror jag)

Man registrerar först i APHA. Sen när man fått papprena därifrån så kan man skaffa EU pass hos SH.

Hur enkelt som helst!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 240
Senast: lizzie
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 273
Senast: Gabby_Ossi
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 162
Senast: Juli0a
·
Hästmänniskan Hejsan, kanske liten vägg text men jag har alltid varit intresserad av hästar. Jag red när jag var liten men blev avkastad ganska illa...
Svar
8
· Visningar
1 463
Senast: Whirlie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden