Ponnykvalitets (sammanslagen tråd)

Sv: Ponnykvalitets

Visst kan vi hoppa tillsammans - jättebra idé. Fast på lördag är treårstestet så han ska få slippa hoppa på söndag ;)

Men han ska ju fortsätta hoppas under hösten och jag har även en ettåring som ska få prova på att hoppa lite smått.

Kanske kan lura ut modern ändå på söndag :angel: :D

Jag tycker det är ganska sanslöst ! OM det inte verkligen var så att hästen spände sig och knappt skrittade under ryttare. Vem var det som dömde ?

*S* vad bra då kan jag ju äntligen skryta med att jag fick hoppdiplom med min Welsh då *S*

Jag håller båda mina tummar stenhårt.
Det var en shettis här nere som fick gångartsdiplom i allafall är lite osäker på om hon fick hoppdiplom också eller vad : Hon är 3 år och heter Alison i allafall *S*

Tack både Welsh och gonkan - lovar att komma med resultat, i värsta fall får jag väl pm:a dom om de är alltför dåliga :D man vet aldrig vad som händer när man har med den killen att göra :smirk:

Hej, har mycket knapphändiga resultat från Bollerup i söndags, känner bara till två av de som gick vidare...
4-åring, hoppning, Dimmans Eloise NF-sto e.Fredriksbergs Dalí RNF 12-S. Helsystern Elaine gick också vidare förra året som fyraårig hopp-ponny :D
5-åring allround, minns ej namn :o , ridponny e.Fabian xx.

Hlsn Helena

Men hur räknar man? Jag har aldrig fattat det där... Nu så kommer ju inte Patsy upp i det ändå den här gången.

Vilken trevlig tabell vill du ha??? Den för 4 åriga gångarter 4 åriga hopp eller 5 årig allround???? Vi skickar ut resultaten samt deltagarbevisen och ev diplom i morgon är det tänkt.
Gångartsponny poängen räknas ut så här.
V+E+2xG+2xTG/6
hopp
V+E+2xLH+THL/5
allround
V+E+H+TT+G/5
Blev du något klokare av det???:)
TT= TV+THL+TG/3 tex.
Tur att vårt data program funkade iår, förra året på Strömsholm satt jag och räknade ut allt för hand på mobiltelefonen. Gissa om jag blev irriterad varje gång någon ringde in på den.....

Welsh, ha ha, jag kände verkligen igen mig, jag stod och räknade på mobiltelefonen både på uttagningen och på riksfinalen, och jag tror aldrig att det ringt så många som just då! :D

Hlsn Helena

Det visade sig senare att någon lagt in programmet med komma istälelt för punkter..........fånigt fel eller hur. Jag hade dessutom jobbat hela natten och inte fått sova något under dagen. Var ganska så trött. Räknade faktiskt bara fel på ett resultat!

Vad kul att det är någon mer härinne som skall iväg till tre-års testet.
vi ska dit med vårt welshsto.
Hon fick diplom på 3-årspremieringen, får se hur det går på lördag.

Lycka till med din shettishingst

Lycka till. Tack för korten! De var jättefina. Hur kommer det sig att den ena inte har stuteriprefixeet?

Hej.
Det är en lång historia varför inte Dip har stuteriprefix, jag PM det till dig istället.

Jo vi ska till Stjärnhov vi också, och visa startnr 13, som heter Dip.

Så nu skall jag ut till stallet och göra henne fin, fast hennes skötare har nog gnidit henne redan så hon är vit och fin.

Hon har fått stått inne på nätterna denna vecka, för att sova lite på nätterna, samt att få bort lite gräsmage.

Jag räknade nästan ut att det måste vara Dip. :)

Epus har nr 18 men startar som nr 3 - shetlänningarna skulle få gå först pga sin storlek.

Vi är lätta att känna igen - en galen skäck som skriker är min... :smirk:

Håller tummarna för er!

Hej.
Hur har det gått för er?

Vi är nu hemkomna, och Dip skötte sig alldeles utmärkt.

Hon fick inte riktigt de poängen som vi trodde hon skulle få, men man får se det som en träning och att det är det som dom ser för dagen dom kan bedömma.

Hon fick 8 8 7 8 8 6 ( för galoppen som dock var energisk, men ngt spänd för dagen, men jag vet inte om den var värd en 6:a!!)

På löshoppningen skötte hon sig alldeles utmärkt, lugn fin harmonisk gick lugnt på varje hinder, hon slog i bommen en ggr, men rätta sig direkt vid nästa hoppning.
Dom höjde och längde hindret, och fortfarande kanonfin på och över, så vi blev lite chockade när hon får betyg 6 6

Taxering: god
Benteknik: bra ben, lite låst i ryggen
Framåtbjudning: Mycket god

Samarbetsvilja : mkt god
Uppmärksamhet god
Övrigt: lite spänd.

Men jag vet inte heller om detta gör så att man får 6 6 som bedömningspoäng.

Men men, hon fick ju sitt avelsdiplom i augusti med 9 9 7 8 7, så vi är mer än nöjda med fröken.

Finns bara ett ord - besviken! :cry: Men det får man väl inte säga för då uppfattas man som en dålig "förlorare" om man nu kan kalla det så.

Han fick exteriört 887777=44 - jättedåligt! Han har tidigare fått 9or på såväl typ som huvud-hals-bål. Kritiken: Maskulin av god rastyp. Välformad men bred hals med naturlig resning, djup bål, något kort kors. Välbenad från sidan, tåvid fram. Energisk men kort skritt. Energisk något kort trav. Energisk, vägvinnande, markbunden galopp. :(

God taxering, har mod. God frambensteknik. God framåtsbjudning. Något låst i ryggen. Mycket god samarbetsvilja. God uppmärksamhet. Gott förtroende. Något spänd. 7-7

Han fick så himla fin muntlig kritik ang. löshoppningen att han var så lydig, uppmärksam och verkligen lyssnade på oss och att han hade riktigt "sug" på hindren, tar tag i uppgiften på ett utmärkt sätt som hon (domaren alltså) saknar vid löshoppning i vanliga fall men vad spelar det för roll när poängen är låga? Är riktigt besviken.

Blev alltså totalt 44 poäng gångarts och 44 hopp.

För övrigt skötte sig även mitt monster på ett utmärkt sätt - nåt man får vara nöjd med :D
epus5_040911.JPG

/Dåliga "förloraren" Hanna :smirk:

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 040
Senast: Piaff
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 733
Senast: Häst_
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 348
Senast: Anon89
·
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 793
Senast: Puffindog
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar