Jappeloups pappa?

Sv: Jappeloups pappa?

"Din" häst är ju faktiskt en korsning.
Gelderland/hackney.

Kan det vara så att man lurar sig på hans färg, och någon någongång har sagt att: "det måste vara andalusier/PRE i den här"?

Det verkar ju som ni har papper på honom, eftersom ni vet far och morfar.
Titta på honom och se i vilken förening han är registrerad i.
mvh

Hej

Nu har jag inte en aning egentligen, bara spekulerar... Men jag håller nog med de övriga att det troliga är att Jappeloup inte har PRE i sig. Det låter som han vore en Gelderlander. Det var ganska vanligt att man blandade in hackeny i dem.

Hittade en bild på pappan
http://www.gelderlanderhorse.com/nederlands/00001372.html

Många Gelder har ett rörelsemönster med höga frambenslyft och mycket gest. De är ofta mycket uttryckfulla.

Kan du hitta namnet på mamman så får du klarhet i vad det är, nu är den iallafall mins 50% Gelder, 25% Hackeny 25% okänt...

Jag rider själv en häst jag var rätt övertygad att man skulle finns friser i med det vart bara Gelderlander.

/pewa

Senast ändrad:

Mamman heter Nice Looking Second och jag vet med all säkerhet att han har andalusier i sig. ;)

Liknande trådar

Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
369
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 620
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej Finns det nån som verkligen VET vart tornutskottet T13-T15 sitter på ryggraden ca ? Jag har försökt googla, leta i dom böckerna jag...
Svar
3
· Visningar
517
Senast: Elo
·
Övr. Hund Hej! Jag är på jakt efter en ny hund. Hunden kommer utbildas till patrullsökhund och leta efter försvunna personer. Då jag inte vågar...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: Nordthor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka