3-årstest - en styggelse?

Sv: 3-årstest - en styggelse?

Ha,ha du har en poäng där.Jag blir lika förskräckt varje gång det tycks poppa upp folk med hästar som knappt ens har sett ett hinder!En häst blev tom så förvirrad en gång att den hoppade ut från avgränsningen.

Jag har sett mycket... Tex en som absolut inte alls förstod varför det låg pinnar ivägen? Han hoppade inte ETT enda språng... exteriören gick sisådär, och sen sitter dom och rider hästen i samlad galopp. Till vilken nytta?
Sen kan det ju såklart bero på att hästen får spel av att vara i en ny miljö också. Men det kan man ju också tycka ingår i en bra löshoppningsträning, att åka iväg till lite olika ställen och löshoppa. Och kanske locka med sig lite folk som kan stå på läktaren och tjoa lite... :)

Så länge man rider sin 3 åring som en treåring tycker jag inte att treårstesterna är fel. Men minsta lilla man märker att dom börjar växa eller att man kanske gått för fort fram, då skall dom ställas av.

Min kom aldrig iväg på treårstestet i år pga att hon ej var färdig för det. Blir kvaliten istället, om hon är klar för det.

Känns ju inte som att ett treårstest är det viktigaste i livet precis.

Hua, det blev en massa svammel.

har jag inte sagt heller men han sökte sig alltid i rätt form och gärna i högform så därför ville vi att han skulle gå i lite lägre form och därför under sig ibland . men lite väl kritiskt kan du ju vara när du inte ser helhetn och det kan jag ju inte visa här då det bara var den bilden som jag kunde lägga upp på hela bildserien sen är det ju inte så lätt att se på en så liten bild som är lite suddig heller ju ;)

Senast ändrad av en moderator:

Hm ja...jag är ytterst tveksam på att skicka "kamelen" till treårstest...

Hm ja...jag är ytterst tveksam på att skicka "kamelen" till treårstestet...

Ja det kan jag förstå, med den tillväxten den hästen har, så lär du inte kunna rida in henne förrän hon är 5 år.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 579
Senast: Gunnar
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 641
Senast: Zewz
·
Kropp & Själ Jag vet inte vad jag ska ta mig till längre. Jag har varit på exakt samma plats i livet i flera år nu. Jag kommer ingenstans med mitt...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
5 575
Senast: MiaMia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Bara en enda ridlektion denna vecka också, och jag vet att det är bra för min arm men det känns lite futtigt... Nästa vecka är jag dock...
Svar
0
· Visningar
680
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka