Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

J
Avel Är lite sugen att betäcka mitt halvblossto e: Little Q, med någon ponnyhingst, och på detta sätt få fram en bra D-ponny. Hon har två föl...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 706
Senast: Rodde
·
Avel Finns det fryst från honom som man skulle kunna få tag i?
2
Svar
22
· Visningar
3 454
Senast: rassub
·
R
Avel Har en liten fråga till er "shettismänniskor" ang avelsvärdering osv. Jag ska troligtvis låna ut min 4åriga hingst till en familj som...
Svar
10
· Visningar
791
Senast: Iglatjarn
·
Avel Är det någon som vet hur många ston hade i år? Har inte träffat på någon annan så jag börjar känna mig rätt ensam om att ha två ston...
Svar
2
· Visningar
759
Senast: Masse
·
A
Avel Hej! Är det någon som har koll på holländska hingstar? Jag undrar lite över en hingst som heter Jumbo Jet e. Concorde. Någon som vet...
Svar
1
· Visningar
855
Senast: hoppsann
·
S
Avel Leker fortfarande lite med tanken på att betäcka min häst om ett par år, och jag vill gärna ha tips om några hingstar att hålla ögonen...
2
Svar
35
· Visningar
2 606
Senast: Rufsan.
·
Avel Min häst har Präfectus** som mormors far, men jag har inte hittat så mycket info om honom, förutom stam och bild som finns på allbreed...
Svar
16
· Visningar
1 123
Senast: Jfrelin
·
Avel Nästa helg är det dax för avvänjning av mitt föl nattetid. Dagtid kommer dom dock att få gå ihop ett tag till. Det jag funderar på nu...
Svar
10
· Visningar
1 589
Senast: grimman
·
L
Avel Jag har inte hittat nåt svar på min fråga i nån annan tråd, och fick inte fram silverkedjans sida. Om stoet är brun utan tecken och...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Lena_B
·
B
Avel Har precis kommit över några gamla stamböcker för sv halvblod och sitter och funderar på hur många det finns utgivna. Rasstamboken...
Svar
4
· Visningar
1 048
Senast: Lena_B
·
L
Avel Är det någon som skulle kunna göra en "analys" på min medryttarhästs stamtavla??? Hon heter :love: Skattegårds Penny Lane RNF 177-S e...
Svar
1
· Visningar
1 099
Senast: mialina
·
Avel Hur funkar det här med avelsvärdering? Kan man få ett äldre sto värderat, eller gäller det bara yngre hästar? Och sen; hur gör man med...
2
Svar
30
· Visningar
1 947
Senast: meep_ask
·
F
Avel tänkte baar höra vad ni har för synpunkter på detta? alltså..hur gammal får ett sto vara när den får föl?? finns det nått som heter "för...
Svar
5
· Visningar
884
Senast: meep_ask
·
F
Avel är det någon som vet om TWH överhuvudtaget finns i Sverige. ha r letat och letat men hittar bara i USA. Någon som vet?? :confused:
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: poloplayer
·
L
Avel Jag har sökt på nätet och bara hittat Backuddens stuteri. Jag vet att det finns några till, men har inte lyckats hitta deras hemsidor...
Svar
6
· Visningar
874
Senast: LuddeLump
·
L
Avel I världscupen i Verona red Ludo Philippaertes en häst som hade en mycket speciell teckning i ansiktet. Halva ansikten var vitt och halva...
2
Svar
35
· Visningar
3 057
Senast: Dolores_88
·
A
Avel Jag ska köpa ett fullblods sto, för att börja avla på. Jag vill betäcka med halvblodshingstar för att förhoppningsvis få "lite lagom"...
Svar
8
· Visningar
865
Senast: anna_lundsbo
·
Avel Jag har köpt en liten WM tjej imp holland ,behöver jag byta pass på henne? Nu har hon bara det holländska räcker det? Hon är även...
Svar
7
· Visningar
809
Senast: Rodde
·
H
Avel Hur kommer det sig att det inte finns mer franskt blod i den Svenska aveln? Och hur kan det komma sig att Uskudar des Malais inte...
2
Svar
32
· Visningar
2 340
Senast: true_blue
·
Avel Om man betäcker en newforest med en arabhingst borde man få en hyfsad d-ponny va? *funderar*? vad får hästen för papper då egentligen...
Svar
11
· Visningar
1 721
Senast: Gimmick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka