Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel när man kollar med ultraljud?Mitt sto blev tjuvbetäckt i mitten på februari i år och jag hade ut veterinären en tid senare för att kolla...
Svar
14
· Visningar
1 921
Avel vad har cardento givit för nått egentligen???
2
Svar
25
· Visningar
2 188
Senast: md5krist
·
H
Avel Någon som vet om det finns någon arabhingst i Sverige som är minst 155 cm i mankhöjd? Gärna högre. De är väl sällsynta kanske, men min...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: Nattsudd
·
Avel Tänkte kolla med er vart hingsten rex tog vägen, är han fortfarande i avel?
2
Svar
32
· Visningar
3 265
Senast: cusan
·
Avel Hej! Någon som vet något om hingsten Marcellus? Han var innlånad på Flyinge 1974-5 tror jag, Hannoveranare, men efter det går det...
Svar
4
· Visningar
904
Senast: Görel
·
S
Avel Kan någon hjälpa mig med följande frågor ang. Amiral 764?? (Det ska stå i någon utav de senare årens hingtkataloger) Vad hette...
Svar
14
· Visningar
1 180
Senast: shady
·
T
Avel Funderar på att lägga en arabhingst på min vb travare/Hb! Tror det skulle bli en snygg blandning! Stot är rätt tung i typen! Vad tror...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Cillavan
·
Avel Någon som vet något om den till Danmark importerade franske hingsten Condor? Stammen har jag, det är allt annat som är intressant :)...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Görel
·
H
Avel Konstantskimmel Svettfux Bork Bilder på färger mottages tacksamt..
2 3
Svar
41
· Visningar
3 244
Senast: martha
·
K
Avel Hur länge kan man påverka benställningen hos föl? Är det vanligt att föl är veka i haserna eller kohasiga och rätar upp sig med tiden...
Svar
4
· Visningar
1 311
Senast: knyttet
·
Avel Min vän har ett avelssto E:Aram(holländska)-Zeus (tror jag dom hette) o det är även Nimmerdor i henne. Mycket snyggt sto, stor, fina...
Svar
12
· Visningar
1 333
·
L
Avel Någon som betäckt/känner någon som betäckt med denna hingst från flyinge?! Vad har det blivit av dessa avkommor? Han verkar ha ett...
2
Svar
21
· Visningar
2 633
Senast: Inna
·
F
Avel Mitt sto är väldigt rund och stor, så nå't finns i magen, men jag känner inget liv därinne :(. Precis var på hästen bör man känna...
2
Svar
38
· Visningar
13 383
Senast: Rotterö
·
Q
Avel Hej på er Jag har ett fullblodssto som jag vill betäcka med en halvblodshingst. Är inte ett dugg insatt i halvblodsavel. Kan avkomman...
Svar
9
· Visningar
1 510
Senast: MissFideli
·
Avel På ridskolan jag växte upp fanns en enligt dåvarande prat welshvalack (vilket jag tvivlar på nu). Han var mycket, mycket ljust skäckad...
Svar
5
· Visningar
857
Senast: Iglatjarn
·
Avel Artist är ju en "pytte pålle". Har han större bakåt i leden eller bli avkommorna också modell mindre?
Svar
8
· Visningar
990
Senast: LenaH
·
Avel Jag har nu i mitt spirande avelsintresse börjat att grotta i hästens stamtavla. Hon är ju efter Lambert - Porfyr Lambert har jag hört...
2
Svar
20
· Visningar
2 190
·
Avel Ja jag vet att han exportetarde till USA,men vet nån om honom? alltså har han gjort ngr bra resultat där osv???finns det ngn hemsida om...
Svar
2
· Visningar
658
Senast: Trilla
·
W
Avel Hej!!! Är det någon som har koll på om halvblod får ha färgen skäck?
Svar
2
· Visningar
827
Senast: crazy
·
Avel Ska titta på en 1 1/2 åring efter dessa! :bump: vill veta mer om hingstarna! så mycket som möjligt! vad de gjort, avkommor osv! Kram Lotta
Svar
5
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka