Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
  • Låst
Avel Är det rätt eller fel att avla på ett 12 åring som ej hafft föl innan? Hadde en vild diskution om detta med en vänn! Hon har ett sto...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: ameo
·
H
Avel våra inhysingar (EJ MIN EGEN HÄST) har betäckt sitt b-ponnysto (fin typ) o är förmodligen dräktig, ej kollad på klinik. denna ponny har...
Svar
5
· Visningar
1 089
C
Avel Om man vill avla fram hästar med silverfärger, vilka ästar är lämpligast att välja?Måste man veta hela stamtavlan flera led bakåt? Mitt... 2
Svar
22
· Visningar
2 050
Senast: chrysler
·
Avel Vad innebär det att hästen är Breedersansluten?
Svar
1
· Visningar
808
Senast: corzette
·
Avel som blir 21 & aldrig haft föl?? Är lite sugen att ta föl på min häst men vet inte om det är så bra när hon aldrig haft föl innan & är... 2
Svar
30
· Visningar
1 932
Senast: mysko
·
F
Avel Er det noen her som har eller kjenner til avkom etter den tyske sportsponnihingsten Golden Moondancer (F: Golden Moonlight, FF: Golden...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: peråke
·
E
Avel Är det försvarbart att använda ett sto till avel om stoet har spatt som inte kommer att "läka ut"? Stoet i fråga är nu avlivad. Hur stor... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 052
Senast: chrysler
·
Avel när man kollar med ultraljud?Mitt sto blev tjuvbetäckt i mitten på februari i år och jag hade ut veterinären en tid senare för att kolla...
Svar
14
· Visningar
1 944
Avel vad har cardento givit för nått egentligen??? 2
Svar
25
· Visningar
2 194
Senast: md5krist
·
H
Avel Någon som vet om det finns någon arabhingst i Sverige som är minst 155 cm i mankhöjd? Gärna högre. De är väl sällsynta kanske, men min...
Svar
9
· Visningar
1 166
Senast: Nattsudd
·
Avel Tänkte kolla med er vart hingsten rex tog vägen, är han fortfarande i avel? 2
Svar
32
· Visningar
3 268
Senast: cusan
·
Avel Hej! Någon som vet något om hingsten Marcellus? Han var innlånad på Flyinge 1974-5 tror jag, Hannoveranare, men efter det går det...
Svar
4
· Visningar
906
Senast: Görel
·
S
Avel Kan någon hjälpa mig med följande frågor ang. Amiral 764?? (Det ska stå i någon utav de senare årens hingtkataloger) Vad hette...
Svar
14
· Visningar
1 180
Senast: shady
·
T
Avel Funderar på att lägga en arabhingst på min vb travare/Hb! Tror det skulle bli en snygg blandning! Stot är rätt tung i typen! Vad tror...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: Cillavan
·
Avel Någon som vet något om den till Danmark importerade franske hingsten Condor? Stammen har jag, det är allt annat som är intressant :)...
Svar
7
· Visningar
977
Senast: Görel
·
H
Avel Konstantskimmel Svettfux Bork Bilder på färger mottages tacksamt.. 2 3
Svar
41
· Visningar
3 250
Senast: martha
·
K
Avel Hur länge kan man påverka benställningen hos föl? Är det vanligt att föl är veka i haserna eller kohasiga och rätar upp sig med tiden...
Svar
4
· Visningar
1 313
Senast: knyttet
·
Avel Min vän har ett avelssto E:Aram(holländska)-Zeus (tror jag dom hette) o det är även Nimmerdor i henne. Mycket snyggt sto, stor, fina...
Svar
12
· Visningar
1 333
Senast: shady
·
L
Avel Någon som betäckt/känner någon som betäckt med denna hingst från flyinge?! Vad har det blivit av dessa avkommor? Han verkar ha ett... 2
Svar
21
· Visningar
2 640
Senast: Inna
·
F
Avel Mitt sto är väldigt rund och stor, så nå't finns i magen, men jag känner inget liv därinne :(. Precis var på hästen bör man känna... 2
Svar
38
· Visningar
13 422
Senast: Rotterö
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka