Sv: cardento

Cardento har lämnat:

underbaraste Emilia sto, f-00 vilken hoppkapacitet den lilla damen har, jo hör o häpna hon är faktiskt liten ;)

Cardentos avkommor har ju, precis som flera skrivit ovan, haft väldiga framgångar i unghäst championaten de senaste åren. Tycker att det verkar som han är nästa Robin Z/ Cortez i svensk avel.

Vi har själva ett femårigt sto e. Cardento. Hon fick diplom m. 50 p som treåring och har därefter fått föl och gått fyraårschampionatet i år med en 11:e plats som resultat (precis utanför placering :smirk: ). Hon har hittills gjort ca 17 starter och haft en rivning, så några kalla framben är det inte fråga om där åtminstone... ;)

Hon är stor, liksom många andra Cardento-avkommor, och har en ganska markbunden galopp (påminner lite om pappa i yngre dagar där), men den är väldigt reglerbar och hon fick fina omdömen när det gäller ridbarheten nu på fyraårschampionatet. I övrigt är hon lite "bufflig" i sättet, men väldigt trevlig att jobba med.

Bild (och ja, hon har stora öron... :p ):
http://home.swipnet.se/frisegarden/bilder/aktuelltbilder04/Tega_flyinge.jpg
http://home.swipnet.se/frisegarden/bilder/tega_trav04.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Men så vacker så vacker :D

I stallet där jag står sålde de en jättefin herre som var efter Cardento...han är två i år så det blir treårs för honom i maj. Han var väldigt liten förut...såldes vid årsskiftet 04 och då hade han precis blivit kastrerad...vet inte hur han ser ut nu tyvärr. Sen har de en som de behållit som gick treårs nu i år. Han är inte alls stor...inte mkt högre än 160...men den hästen är tydligen inte alls rädd om benen...gjorde inte så bra ifrån sig på treårs heller men jag kan tänka mig att det är en sån som behöver tid på sig...

Tack så mycket. :D

Jag har också sett någon cardento-häst som behövt en del tid på sig. Jag är även tveksam till om vår verkligen hade varit färdig i tid för årgångstävlingar etc om hon inte fått ett "extraår" i och med fölningen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Cardento kom till Sverige och Flyinge som femåring. Redan första säsongen betäckte han 130 ston, och numera finns nästan 1500 avkommor...
Svar
0
· Visningar
167
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 379
Senast: Freazer
·
Avel Fler som följer fölauktionerna hos SWB? Har själv inte hunnit att kolla in kollektionen i ännu mer än lite flyktigt men stammässigt ser...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 117
Senast: Rosett
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka