Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Avel Startar denna tråden eftersom att den började på ett annat ställe med dett inlägg ifrån "Crazy" angående Tornesch, Qalle m.fl. : Jodå...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 560
Senast: rubytoo
·
Avel Hej jag har ett sto efter Magini Swift och ska ta ett föl på henne till våren. men vet inte riktigt vad jag ska ta för hingst! Har ni...
Svar
5
· Visningar
916
Senast: Manatee
·
S
Avel Halloj!! Jag är inne på banan att ansöka om ett stuteri namn. Jag har tittar runt här på forumet men inte lyckats hitta svaret på...
2
Svar
25
· Visningar
2 154
Senast: Welsh
·
S
Avel Kan någon berätta lite om hingsten Piquer (född 1960, e. Pimpernell u. Carmen)?
2 3
Svar
41
· Visningar
4 587
Senast: poloplayer
·
Avel Tänkte vi kunde ta en sammanfattning av hur det gått med betäckningarna, har de blivit dräktiga eller ej?? Om det tagit sig, på vilket...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
12 389
Senast: Iglatjarn
·
J
Avel Skrev i en tidigare tråd om mitt tjuvbetäckta shetlanssto. Det hände i oktober och nu brunstar hon för fullt igen. Kan det vara så att...
Svar
3
· Visningar
725
Senast: jemeni
·
Avel Jag hade planerat att betäcka mitt ena sto i våras/somras. Hon brunstade ordentligt, men blev fly förbannad om hingsten ens funderade på...
Svar
13
· Visningar
996
Senast: crazy
·
F
Avel dessa stofamiljer...jag undrar lite över nummer 18, vad för hästar kommer ur den och framförallt, vart hittar ni info om det. jag tycker...
Svar
4
· Visningar
957
Senast: fröken
·
Avel Hur gör man om man vill ha reda på vad en tysk hingst har för avkommor? I det här fallet då Regazzoni. Jag har nämligen en sköthäst som...
Svar
7
· Visningar
1 664
Senast: Jfrelin
·
  • Låst
Avel Har blivit lovad en nålad tråd av en av moderatorerna. Tänkte att alla vi som fått och kommer att få föl nu i år, kan ha något att lägga...
20 21 22
Svar
430
· Visningar
28 459
Senast: shady
·
Avel Eftersom jag helt plötsligt har blivit stoägare så börjar avelstankarna dyka upp. Jag köpte hästen för att ha till framtida dressyrhäst...
Svar
6
· Visningar
1 970
Senast: keramin
·
J
Avel ... skall det bli av!! Har pratat i flera år nu om jag vill ha ett föl efter mitt fullblod.... Vill gärna ha lite åsiker om mitt...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 562
Senast: roslagen
·
X
Avel Tror att den hette så. Någon som vet nånting om den och vad den har lämnat (Nej ska inte betäcka :smirk: )... Började bara fundera...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: mycket_irriterad
·
Avel Hej! Har ett Svhbl f-88, Origo ~ Parnass (hon har haft föl tidigare) som jag funderar på att betäcka om något år då det är dags för...
Svar
17
· Visningar
1 154
·
Avel Hej! Jo jag håller på och gör en hemsida om Gaspari och om hans avkommor. Jag undrar nu,förutom Briar, har vi någon mer hingst i...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 637
·
N
Avel någon som vet ifall och isf hur man kan få reda på info om en häst som är född ett visst årtal?? med okänd härstamning..
Svar
4
· Visningar
686
Senast: *Natta*
·
A
Avel Hej! Någon som har ett sto som används i avel, som sen fått fång (foderfång)? Undrar hur ni gör efter det, fortsätter ni att avla? Ni...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Pisan
·
D
Avel Kan jag hitta det på internet? Hur går jag tillväga? Min kompis hade för ca ett halvår sedan en nykastrerad valack som verkat inom...
Svar
15
· Visningar
2 260
Senast: Görel
·
Avel Vad är skillnaden på färgerna Red roan och Rose grey? Vad kallas de på svenska? Rödskimmel? Bilder? Mvh Huntress :)
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Huntress
·
Avel Är det några här som har avkommor efter honom? Hur är de? I storlek? Temperament? Ja allt!
Svar
15
· Visningar
1 571
Senast: Hera
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka