• Avel
  • Trådstartare Trådstartare StallS
  • Startdatum Startdatum
Sv: Piquer

Katze lämnade 2 stamboksförda sto till, Keizel 7326 e. Pimpernell och Coquette 7892 e. Opium 396. Keizel lämnade Siricit 11921 e. Ben Hur. Siricit stod på Södertälje Ridskola i flera år. Såldes till privat ägare och blev stamboksförd med 3 avkommor. Tror aldrig att jag red henne, var rätt grinig har jag för mig. Inte så konstigt med den stallmiljön som rådde då på SRK.

Åsa

Sv: Piquer

cissiny skrev:
Spinner vidare på Suliman, om jag inte minns fel så var han helbror till stoet Katze 8835? Katze lämnade i sin tur två stamboksförda ston, Leona 11695 och Katinka 11705, båda e. Dawson. Katinka minns jag, hon stod på Harplinge Ridklubb när jag började rida där -81. Tror att hon gick som lektionshäst? Kommer ihåg att jag tyckte att hon var "stor och brun", enligt stamboken var hon 156... Katinkas dotter Gazenka 20454 stod också på HRK, troligen som lektionshäst? Sonen Carmito, f78 eGaspadin, hade en son (född runt 81), Misty (Mistake?) med fjordstoet Lotta som mamma. Tjuvbetäckning. Misty var ridlägerhäst på Hermanstorp under 80-talet.
Leona, som jag har för mig tävlade hoppning?, har två stamboksförda döttrar. Katinka lämnade sedan ytterligare två stamboksförda döttrar, där Miracle 18626 gick Msv dressyr. Henne har jag nog fotat?

Minns att det hängde en förstoring på en svartvit hoppbild på Katinka i klubbrummet på HRK.

Hittade ett stamboksnr på Kanja, 4040, ska kolla upp om det är i svenska stamboken?

Mvh Cissi

PS. Har för mig att jag sett ett A.H.-nummer på Katze också - har inte stamböckerna framme. DS.
A.H. nummer, det är väl Arabiskt halvblod? Dom var premieringsberättigade. Dom registrerades i Arabhästföreningen tidigare fram till -76, likadant med arabkorsningar, man började registrera dom igen -96 tror jag.

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 041
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
686
Senast: Roheryn
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 481
Senast: ildiko
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025