Sv: Piquer
Spinner vidare på Suliman, om jag inte minns fel så var han helbror till stoet Katze 8835? Katze lämnade i sin tur två stamboksförda ston, Leona 11695 och Katinka 11705, båda e. Dawson. Katinka minns jag, hon stod på Harplinge Ridklubb när jag började rida där -81. Tror att hon gick som lektionshäst? Kommer ihåg att jag tyckte att hon var "stor och brun", enligt stamboken var hon 156... Katinkas dotter Gazenka 20454 stod också på HRK, troligen som lektionshäst? Sonen Carmito, f78 eGaspadin, hade en son (född runt 81), Misty (Mistake?) med fjordstoet Lotta som mamma. Tjuvbetäckning. Misty var ridlägerhäst på Hermanstorp under 80-talet.
Leona, som jag har för mig tävlade hoppning?, har två stamboksförda döttrar. Katinka lämnade sedan ytterligare två stamboksförda döttrar, där Miracle 18626 gick Msv dressyr. Henne har jag nog fotat?
Minns att det hängde en förstoring på en svartvit hoppbild på Katinka i klubbrummet på HRK.
Hittade ett stamboksnr på Kanja, 4040, ska kolla upp om det är i svenska stamboken?
Mvh Cissi
PS. Har för mig att jag sett ett A.H.-nummer på Katze också - har inte stamböckerna framme. DS.