Dräktiga eller ej??

Sv: Dräktiga eller ej??

bonzie skrev:
Tänkte vi kunde ta en sammanfattning av hur det gått med betäckningarna, har de blivit dräktiga eller ej?? Om det tagit sig, på vilket försök?? Om det inte tog sig har ni porvat med ny hingst eller försökt igen med samma?? Har stoet föl vid sidan i år??

Danskt varmblodssto e. Lando - Valentino, förmodligen förstagångare, inseminerad 2 gånger samma brunst med Acacio 948 utan att bli dräktig, inseminerad en gång med For Feeling nästa brunst, konstaterad dräktig på 18 dygn.

Vi bytte hingst eftersom vi bara hade ett försök till på oss (började sent pga skada), stationsägaren rekommenderade att ta en flyingehingst för att slippa betala en till språngavg om hon inte skulle bli dräktig och FF hade god dräktighetsstatistik på stationen.

Stoet hade en infektion, spolades och fick hippotrim under första vändan så det är möjligt att hon ändå hade tagit sig med Acacio gången därpå, men vi vågade inte chansa. En FF-bebis vore inte heller helt fel, men det lär ju bli ganska många sådana nästa år... :bump:

Har nu gått 56 dygn utan att brunsta, ska kollas igen om ett par veckor.

Nu har jag UL:at Hancza igen, på 57 dagar, och hon ÄR dräktig!!! Resorberade ju konstaterad dräktighet i våras och ville inte brunsta om först, men kom med spontanbrunst i början av augusti, så nu blir det förhoppningsvis fölning i början av juli 2005. Lite sent kanske, men bättre sent än aldrig!

Polskt hbl, e Dido 29 (Han.) - Polonez xx. Betäckt och dräktig med Hamilton 904.

Jag är så glad!!! Ska UL:a igen på 90 dygn, så att jag kan teckna fosterförsäkring.

Det blir inget föl nästa år. :cry: Veterinären ultraljudade mitt sto idag och där fanns inget föl. Jag vet inte när hon resorberat, hon var ULad och konstaterad dräktig dag 25.

Hon blev sparkad ganska rejält på vänster bak mitt i sommaren, kanske var det då? Allt såg fint ut annars så det blir nytt försök nästa år. Jag får trösta mig med att benet hon blev sparkad på var bra nu, så jag kan sätta igång henne så smått.

Det är så tråkigt när det blir så här, men du är inte ensam. Min hade också resorberat. Men vi får ta nya tag nästa år.

lånar knapp...

Jag drömde inatt att hon inte var dräktig. :crazy: (Ska kolla nästa vecka) Hoppas verkligen inte det var en sanndröm!

usch då, vi som satte tro till det lilla hoppet som fanns kvar. mitt resorberade ju också, men ett nytt sto står och knackar på min dörr och hon skall vara dräktig så då får jag njuta av bebis nästa år iallafall...!

Vårt kbl sto (e: Rigel Jo), 5 år som vi fick hem 1a april, betäcktes i maj med Qvadrigo. Hon har aldrig betäckts förut, var brunstig när vi kom dit med henne, seminerades några ggr, och var dräktig på en gång! Beräknad fölning 2a april... lite tidigt tycker jag (bor i östersund), men det är ju bara att vara glad att hon blev dräktig så snällt! :D
Kollade henne för säkerhets skull på 90 dagar, såg bra ut!

Senast ändrad:

Alla utom en tog sig.
Så..
Speedy Arriba och Cher Arriba ska få efter Dreammaster.
Charm Patricia och Jody Trot efter Super Photo Kosmos.
Viva Arriba efter Wall Street Banker. :eek:
Clipper Queen efter Enjoy Lavec.
Vamp efter Varenne.
Kontie Ås efter Scarlet Knight.
Petite Glass efter Com Hector.
Extrocy efter Super Arnie.
Cassandra Fly efter Ride the Night.
Natascha Gul efter Royal Prestige.

Och så kommer Tarzans nån delägare med två dräktiga.
Övriga ston hemma har viloår.

14 föl nästa år.. :bump:

AM

Håller tummarna för att du inte blivit sanndrömmare. Låt oss veta när hon är ultrad.

Ja, det får vi göra. Jag har mitt sto avelsförsäkrat så jag borde få 10% av hennes livförsäkring (inte mycket men, alltid något) kruxet är att den gäller bara tills hästen är 18 år. Hon var 18 år när hon ultraljudades dräktig dag 25 men, fyllde 19 år innan det upptäcktes att hon resorberat?! Ja, ja får kolla det med förs.bolaget såklart.

Ja, visst är det trist. Man greppar efter varje halmstrå. Men, men, nu gick det som det gick. Det låter spännande med ett nytt sto och jag är faktiskt inne på samma spår och har redan ett i åtanke. Så det kanske blir ett ett dräktigt sto hemma hos oss också framåt nyåret. :-)

Jo, tyvärr visade det sig att jag är sanndrömmare....ingen fölis nästa år alltså.... :cry:

*fortsätter*
Mitt underbara sto är idag kollad på 90:e och allt var normalt och bra dvs dräktig - HURRA - eg visste jag det, hon har ändrat sinnesstämning så mycket att man kan inte ta miste!

Ja, det är trist, framförallt när det är så lång "leveranstid"... Nåja, får väl rida i vinter då!

Jag blir väl sist ut här!

Fick idag ett julkort av ett besökande sto till min pôjk.
Hon strulade som sjutton, brunsade om fyra ggr, blev sköljd flera gånger men vägrade ta sig. Till slut slet veterinären sitt hår och bad oss skicka hem henne efter sista behandligen. Så hon åkte.

Men nu står det på kortet att hon är kollad och befanns vara dräktig trots allt!! :banana:

Det trodde jag inte om den strul-märren men kul är det! :bump:

Liknande trådar

Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 051
Senast: Toudi
·
Avel Hur ser marknaden ut för avelsston i dessa mindre bra tider? Finns det ens någon marknad öht? Själv tycker jag att det är relativt få...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 896
Senast: Fenestra
·
Avel Någon som vet något mer än att ett av tre ston tog sig förra året på FAI från Laptop? Har sett ett väldigt fin 07:a efter honom u. ett...
2
Svar
24
· Visningar
2 850
Senast: Lemeie
·
I
Avel Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :( Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: imelda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025