Dräktig ...?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare imelda
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 817
I

imelda

Mitt ena sto kastade 6 veckor innan planerad fölning :(
Seminerade därför ganska sent i år för jag ville ha några brunster som hon kunde läka i hop/rena sig på. Nu är hon seminerad för 10 dagar sedan och i går upptäckte jag att hennes juver hade blivit större och att hon också hade vit mjölk..? (Har tidigare år varit med om att juvret kan bli lite större en tid efter seminering och i dessa fall har stoet varit dräktigt) Kan tillägga att hon går tillsammans med ett sto som har fölunge vid sidan. Är seminerad en brunst innan i år men det tog sig inte då och då va juvret normalt...
Vågar jag hoppas på att det har tagit sig..???

Sv: Dräktig ...?

Det är inte så att hennes kompis fölunge får o äter på henne då?

Förra året hade mitt ena sto 3 fölungar som åt på henne, nu var visserligen en av dom hennes egen men ändå.

Sv: Dräktig ...?

Det va det jag tänkte också men nej hon får knappt gå i närheten så det är mindre troligt. Ska kollas igen på mån... bara hålla tummarna.

Liknande trådar

Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 097
Avel Hej! Jag har ett 7 år gammalt sto, aldrig tidigare varit dräktig. Hon betäcktes förra sommaren (14 juli) men konstaterades senare på...
Svar
8
· Visningar
1 287
Senast: Alexandra_W
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 076
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Senast tagna bilden XVI
  • Få bort kisslukt?