Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har 2 shettishingstar som jag funderar på att retäcka mitt sto med till våren. Nu undrar jag om någon som är duktig på färger kan...
Svar
8
· Visningar
5 256
Senast: EmblaAsk
·
Avel Såg just en annons där de sålde en angloarab. Som var e. en ox u. en xx. Är det så de "blir till"? Arabiskt fullblod + Engelskt...
Svar
11
· Visningar
1 345
Senast: roslagen
·
Avel Jag har minishetlandsponnyer som behöver ultraljudas, men har svårt att hitta en veterinär som vill/kan utföra detta på så små hästar...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: Inelin
·
F
  • Låst
Avel Har ett sto fött 88. Skulle vilja betäcka henne men är orolig eftersom hon inte är betäckt innan! Har fått 1000 olika svar om att det är...
Svar
3
· Visningar
784
Senast: ameo
·
O
Avel Jag har ett halvblod men jag har ingen koll på stamtavlor särskilt. Han är e. Aram 866 (e. Nimmerdor 147 ue. Uppercut xx) och ue...
Svar
2
· Visningar
1 032
Senast: rassub
·
Avel Det har man ju hört mycket om...oftast dom som lyssnat på hörsägen eller kanske haft 2 kompisar med fadern Donnerfly...Det finns juh...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: simpan
·
Avel Jag har ett litet sto e: Leopard-Rockad. Bra modell, har trevlig gång och har tävlat lite i hoppning. Hon är dräktig nu och ska...
Svar
9
· Visningar
890
Senast: shady
·
R
Avel försökte betäcka mitt sto i somras för er som inte har gött minne kan jag berätta att importören av hingstens sperma klantade sig med...
Svar
14
· Visningar
1 111
Senast: Iglatjarn
·
M
Avel Mitt lilla sto, förstagångsfölare (både jag och hon) går snart in i 8:e månaden. Nu börjar hon bli tjock, det märks att hon är lite...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: knyttet
·
T
Avel Jag skulle vilja ha det här med stofamiljer utrett! Jag förstår att det är så att säga ärftligt med dessa familjer. Men ta t ex min häst...
Svar
1
· Visningar
585
O
Avel Hej!! För en tid sen pratade jag med en vet om klapphingstar. Han sa då att att en klapphingst är 100% steril eftersom testickeln...
Svar
19
· Visningar
3 490
Senast: chrysler
·
Avel Nu har vi ju haft en del trådar om "kan jag ta föl på mitt si-och-så gamla sto"....och alla har ju olika åsikter. Men när ska man...
Svar
2
· Visningar
684
·
Avel Okej, så här ligger det till. Jag har en åring som har gråa papper...har för mig det är grått...ser så ut iaf... Hennes pappa var...
Svar
12
· Visningar
1 317
Senast: Görel
·
T
  • Låst
Avel Är det rätt eller fel att avla på ett 12 åring som ej hafft föl innan? Hadde en vild diskution om detta med en vänn! Hon har ett sto...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: ameo
·
H
Avel våra inhysingar (EJ MIN EGEN HÄST) har betäckt sitt b-ponnysto (fin typ) o är förmodligen dräktig, ej kollad på klinik. denna ponny har...
Svar
5
· Visningar
1 088
C
Avel Om man vill avla fram hästar med silverfärger, vilka ästar är lämpligast att välja?Måste man veta hela stamtavlan flera led bakåt? Mitt...
2
Svar
22
· Visningar
2 046
·
Avel Vad innebär det att hästen är Breedersansluten?
Svar
1
· Visningar
808
Senast: corzette
·
Avel som blir 21 & aldrig haft föl?? Är lite sugen att ta föl på min häst men vet inte om det är så bra när hon aldrig haft föl innan & är...
2
Svar
30
· Visningar
1 931
Senast: mysko
·
F
Avel Er det noen her som har eller kjenner til avkom etter den tyske sportsponnihingsten Golden Moondancer (F: Golden Moonlight, FF: Golden...
Svar
10
· Visningar
1 365
Senast: peråke
·
E
Avel Är det försvarbart att använda ett sto till avel om stoet har spatt som inte kommer att "läka ut"? Stoet i fråga är nu avlivad. Hur stor...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 049
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar