Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Hej! Har ett Svhbl f-88, Origo ~ Parnass (hon har haft föl tidigare) som jag funderar på att betäcka om något år då det är dags för...
Svar
17
· Visningar
1 154
Senast: shady
·
Avel Hej! Jo jag håller på och gör en hemsida om Gaspari och om hans avkommor. Jag undrar nu,förutom Briar, har vi någon mer hingst i... 6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 642
·
N
Avel någon som vet ifall och isf hur man kan få reda på info om en häst som är född ett visst årtal?? med okänd härstamning..
Svar
4
· Visningar
687
Senast: *Natta*
·
A
Avel Hej! Någon som har ett sto som används i avel, som sen fått fång (foderfång)? Undrar hur ni gör efter det, fortsätter ni att avla? Ni...
Svar
8
· Visningar
1 181
Senast: Pisan
·
D
Avel Kan jag hitta det på internet? Hur går jag tillväga? Min kompis hade för ca ett halvår sedan en nykastrerad valack som verkat inom...
Svar
15
· Visningar
2 273
Senast: Görel
·
Avel Vad är skillnaden på färgerna Red roan och Rose grey? Vad kallas de på svenska? Rödskimmel? Bilder? Mvh Huntress :)
Svar
10
· Visningar
1 351
Senast: Huntress
·
Avel Är det några här som har avkommor efter honom? Hur är de? I storlek? Temperament? Ja allt!
Svar
15
· Visningar
1 572
Senast: Hera
·
Avel Jag har 2 shettishingstar som jag funderar på att retäcka mitt sto med till våren. Nu undrar jag om någon som är duktig på färger kan...
Svar
8
· Visningar
5 280
Senast: EmblaAsk
·
Avel Såg just en annons där de sålde en angloarab. Som var e. en ox u. en xx. Är det så de "blir till"? Arabiskt fullblod + Engelskt...
Svar
11
· Visningar
1 348
Senast: roslagen
·
Avel Jag har minishetlandsponnyer som behöver ultraljudas, men har svårt att hitta en veterinär som vill/kan utföra detta på så små hästar...
Svar
8
· Visningar
928
Senast: Inelin
·
F
  • Låst
Avel Har ett sto fött 88. Skulle vilja betäcka henne men är orolig eftersom hon inte är betäckt innan! Har fått 1000 olika svar om att det är...
Svar
3
· Visningar
788
Senast: ameo
·
O
Avel Jag har ett halvblod men jag har ingen koll på stamtavlor särskilt. Han är e. Aram 866 (e. Nimmerdor 147 ue. Uppercut xx) och ue...
Svar
2
· Visningar
1 037
Senast: rassub
·
Avel Det har man ju hört mycket om...oftast dom som lyssnat på hörsägen eller kanske haft 2 kompisar med fadern Donnerfly...Det finns juh...
Svar
4
· Visningar
1 310
Senast: simpan
·
Avel Jag har ett litet sto e: Leopard-Rockad. Bra modell, har trevlig gång och har tävlat lite i hoppning. Hon är dräktig nu och ska...
Svar
9
· Visningar
890
·
R
Avel försökte betäcka mitt sto i somras för er som inte har gött minne kan jag berätta att importören av hingstens sperma klantade sig med...
Svar
14
· Visningar
1 111
Senast: Iglatjarn
·
M
Avel Mitt lilla sto, förstagångsfölare (både jag och hon) går snart in i 8:e månaden. Nu börjar hon bli tjock, det märks att hon är lite...
Svar
5
· Visningar
752
Senast: knyttet
·
T
Avel Jag skulle vilja ha det här med stofamiljer utrett! Jag förstår att det är så att säga ärftligt med dessa familjer. Men ta t ex min häst...
Svar
1
· Visningar
586
O
Avel Hej!! För en tid sen pratade jag med en vet om klapphingstar. Han sa då att att en klapphingst är 100% steril eftersom testickeln...
Svar
19
· Visningar
3 498
Senast: chrysler
·
Avel Nu har vi ju haft en del trådar om "kan jag ta föl på mitt si-och-så gamla sto"....och alla har ju olika åsikter. Men när ska man...
Svar
2
· Visningar
684
Senast: chrysler
·
Avel Okej, så här ligger det till. Jag har en åring som har gråa papper...har för mig det är grått...ser så ut iaf... Hennes pappa var...
Svar
12
· Visningar
1 320
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka