Fullblod som lämnar bra gång

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare sanwan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Fullblod som lämnar bra gång

Jag har personligen bara sett riktigt tråkiga hästar efter Dammen tyvärr... Lågställda och med huvudet placerat rakt på frambenen. Men det kanske har varit med fel ston också?

Ja naturligtvis får man utgå från vad man har för sto.Jag kan skicka dej bilder om du är nyfiken...finns även några bilder på henne på min hemsida.

Jag kan tala om att försäkringsgubben ifrågasatte min förstånd...Ska du verkligen sälja en SÅN FIN FÖLUNGE...det har han då aldrig sagt innan...

Hon gick klass 1 som 1 åring och hur många gör det som åringar!

Senast ändrad av en moderator:

Canada?

Sist jag hörde var han kvar här...

Ha,ha...jag blev nästan svett där för ett ögonblick! ;) :D

Skräm mej inte så där GÖREL !! :eek: :D

Jag kan intyga att detta föl som crazy fick efter Dammen var en riktig pärla. Vilken hals och framförallt vilka gångarter. Skall bli jätte kul att följa den i framtiden. Jag har fotat den fölungen en del, så ta du dig en titt på hennes bilder. En kalas fölunge.

Beach Boy ja, han var en riktig going han :love: hajjar inte att man kunde släppa iväg honom :crazy:

Ditt Dammen-föl såg jättefin ut! Väldigt annorlunda mot de jag har sett, om man säger så ;)

Tackar tackar! :D :D

Det är även Dammen fölet som står och "snackar med mej" på den ena bilden på en utav sidorna. ;)

Man ser hennes lilla nätta huvud och de där milslånga ögonfransarna :love: :love: ...får en klump i magen varje gång jag ser den bilden med tanken på "VAD HAR JAG GJORT !?!"(sälja)...Tack och lov är hennes nya ägare lika förälskade i lilla damen.... ;) :D

Som sagt har flera och bättre foton att skicka dej om du vill se så bara skicka P:M med din adress så ordnar jag det i såfall... ;)

Har man ett vackert sto så får man nog en vacker avkomma med Dammen. ;) Jag blir så sugen på att använda honom igen :love: ...innan han går hädan för gott-sen blir det ju liksom för sent!! :eek:

roslagen skrev:
Beach Boy ja, han var en riktig going han :love: hajjar inte att man kunde släppa iväg honom :crazy:

Mm, :love:. Han var ju underbar! Mitt sto (88 keys) har en halvbror efter honom som går svår int FT. Skulle betäcka DIREKT om han fanns kvar här!!

Men, intet nytt under solen - hur många bra hingstar har vi inte gått miste om till utlandet?

Alltför många bra hingstar har åkt iväg utomlands Rastell, Beach Boy och nu senast Landlord.

Näjmen vad säger du,?!
titta här då ! På en Dammen dotter. 46 p i hopp och 45 gång på tre-års tidigare iår

http://hem.passagen.se/yina

Har tyvärr inte kunnat uppdatera sidan, men skulle kunna PM:a nån bild om du är intresserad.

Det är en fantastisk liten C:a -160 cm, häst. Fullständigt orädd, lätt, högställd och hur kvick som helst i både ben och huvud.

Hello again!! - länge sen nu!!!

Vad roligt att det gått så bra för din fina Dammen fölis!Hon har gått och blivit stor dam nu ju! Jag tycker hon är jätteläcker...jag har sett flera läckra efter Dammen men det beror nog kanske lite på mödernet, vilka som får det där lilla extra måhända...

Kan du inte skicka mej någon nyare bild på henne? Jag sitter själv och inväntar bilder på min Dammen fölis som är 1 1/2 år nu.De ska börja löshoppa henne i januari - önskar jag kunde fått se det live - hästen med "gummirumpan"...hi,hi

Hej igen!

Ja tiden går. Skall hem och rota runt i CD-skivorna och se om jag kan hitta en bild som gör henne rättvisa :-) Har ju inte begåvat mig med en digitalkamera än, men det är ju snart jul...

Skall på löshoppning i helgen, skall bli mycket intressant att se hur det utvecklat sig sedan i våras. För tillfället lite lugnt, men hon är under grundutbildning kan man säga. Inhoppnig i vår nån gång.

Du kan ju PM:a din mailadress så skall jag skicka över nån bild. Din Dammen-avkomma är ju också helt bedårande. Samma blick. :love:

Din tös var så fin!Vad de påminner om varandra....

Aha är det du som har Ziggy nu :D

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
13 932
Avel Har smått börjat fundera på om det är dags att betäcka mitt sto igen, hon blir 16 år nästa år och hade föl som 5-åring. Åren går ju fort...
2
Svar
21
· Visningar
3 818
Senast: Freazer
·
Avel Jag har ett sto som med sannolikhet ska betäckas under våren. Hon har inte haft föl tidigare och är e. Majim G ue. Bernstein. Modern rör...
2
Svar
20
· Visningar
3 335
Senast: Jate Volim
·
Avel Första gången jag postar något på Buke på väldigt länge, så jag hoppas att denna frågan hamnat rätt nu. Annars får någon moderator gärna...
Svar
5
· Visningar
1 452
Senast: EoG
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka