Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel För ett par år sedan startade ett fälttävlansprojekt som skulle leda till bättre fälttävlanshästar. Fyra hingstar ..få se nu..Leuthen...
Svar
13
· Visningar
1 279
Senast: lundsbo
·
M
Avel Jag har lite svårt för vilka rubriker jag ska använda och hoppas att min tråd flyttas om den hamnar fel. Jag har tänkt skaffa mig en...
Svar
12
· Visningar
7 229
Senast: Lady_S
·
Avel Kryp fram från idet nu shettisfolket och ge mig tips inför vinterutställningen. Hur putsar man häst som går på lösdrit med tjock...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 160
K
Avel Hoppas att denna tråd blir kvar här, har en inne på hästvård men jag tror jag får mer respons här! Ja, detta handlar ju om "o-avel"...
2
Svar
23
· Visningar
4 304
Senast: Dalatjej
·
R
Avel Finns det någon här som har information om Downland hingstarna, särskilt Downland Krugerrand då jag äger en avkomma efter honom. Var kan...
Svar
4
· Visningar
1 037
Senast: juno_
·
Avel Dags att titta framåt mot 2005! Vad har ni för "avelsplaner" det kommande året? Vad väntar ni för föl, vilka hingstar kommer ni att...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 360
Senast: HannaPP
·
Avel Eftersom en del frågar om hur olika föreningars brännmärkning ser ut så är här ett exempel på Dansk Varmblod: Inte helt tydligt...
Svar
1
· Visningar
863
Senast: Görel
·
Avel Ofta hör man ju att vissa hingstar "alltid" nedärver vissa egenskaper. Men finns det några som är kända för att inte göra det? Alltså...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Trissa
·
C
Avel Av en konstig anledning pratar jag med en kompis till ägaren till den hästen på msn... Men personen är inte häst kunnig, utan en...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 169
Senast: Cronis
·
Avel Hej! Ngn som vet vad mer man kan göra för att kolla dräktigheten än ultraljud? Jag vill bara veta om ett av mina ston är dräktig...
Svar
4
· Visningar
819
Senast: bonzie
·
Avel Jag är helt nybörjare på området. När man har valt hingst, och valt seminstation (ska ta transportsperma), hur går man tillväga? Alltså...
Svar
6
· Visningar
2 147
Senast: Sonic76
·
Avel Hej! Jag har köpt ett fullblodssto som haft 3 föl med halvblodshingstar. Var hittar jag uppgifter om ifall hon är stamboksförd? Finns...
Svar
6
· Visningar
857
Senast: Rosella
·
G
Avel Det är en fråga som jag anser borde komma upp på bordet. Det klagas över att vi har för många hingstar i aveln och att dåliga hingstar...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
4 499
Senast: skrållan
·
Avel Vad är era erfarenheter av det? Om man tex måste ge lugnande? Penicilin? Eftersom jag ändå far fram och tillbaks till Tyskland har...
Svar
6
· Visningar
1 120
Senast: Cyllene
·
M
Avel Var kan jag hitta info och framförallt bilder på hingsten Landfrieden (bla morfar till De la Gardie). Jag har inte hittat någonting.....
Svar
1
· Visningar
585
Senast: Jfrelin
·
B
Avel En bekant har ett 17årigt sto som haft ett flertal föl i sitt liv. iår ville dom låta henne vila, men i sommar planerar dom att betäcka...
Svar
11
· Visningar
1 084
Senast: gonkan
·
Avel Jag letar och letar och laser ALLTING jag kan om hopp-hingstar just nu, men anda tycker jag att jag inte far den informationen jag...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Betsy
·
V
Avel Är det någon som vet vad denna hingst bor? länken funkar inte / svenska islandshästar avelshingstar :confused:
Svar
2
· Visningar
1 987
Senast: Vitle
·
Avel Till er som är insatt i ämnen som registrering, avel osv. Kan mitt föl varmblodig travare/halvblod registeras och vart, vilken...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: ameo
·
A
Avel Hej! Kan nån hjälpa mig? Jag har ett sto som är deräktig hon har nu gått 345dagar dom senaste 2 dagarna har tempen gått upp och ner är...
Svar
1
· Visningar
827
Senast: shady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London

Hund, Katt, Andra Djur