Hingstar som inte nedärver

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Trissa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 840

Trissa

Trådstartare
Ofta hör man ju att vissa hingstar "alltid" nedärver vissa egenskaper. Men finns det några som är kända för att inte göra det? Alltså där avkomman oftast brås mest på stoet?

Sv: Hingstar som inte nedärver

Jag har inget svar på din fråga egentligen, men Jarrah tex nedärver sig själv mycket starkt oavsett vilen hingst vi väljer till henne. Hennes avkommor liknar alltid henne i typ och sätt mer än de liknar sina fäder.
Det gäller för övriga ston i hennes närmaste släktskap. Både Jill, hennes mor, och hennes döttrar får oftast avkommor som är "stöpta" i denna form.

Senast ändrad:
Sv: Hingstar som inte nedärver

Ja, vi har ett sto i stallet som är likadan, det är väldigt tydligt vilka som är hennes avkommor. Så det var därför jag tänkte att det borde finnas hingstar som inte nedärver så mycket, eller det kanske hänger mer på stoet man väljer då? Oj, nu rörde jag till det för mig själv... :D

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 660
Senast: Mabuse
·
Småbarn Sonen på snart 15 månader har inte att sova på sin favoritlista. Han sov bra de första två månaderna i sitt liv sedan hände något. Han... 2
Svar
23
· Visningar
1 487
Senast: Badger
·
Tjatter Varför är mytomaner alltid sensationella i sina berättelser? Varför "duger" det aldrig med små lögner? eller är det bara jag som i min... 2
Svar
39
· Visningar
2 922
Senast: Otherside
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
571
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka