Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Avel Efter att jag länge sökt en påläggskalv inom dressyren så har jag hittat en unghingst som verkar lovande och intressant efter Pascal... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 120
Senast: Cat_and_rat
·
T
Avel Har inte så stor erfarenhet -eller ingen erfarenhet alls av avel, och undrar därför hur länge man inte bör rida före och efter betäckning. 2
Svar
29
· Visningar
3 797
Senast: EmblaAsk
·
M
Avel hej har ett paint sto bay tobiano e: svart/vit tobiano u: red dun. färger på dom första 3 generationerna 3 chestnut 2 sorrel 4 bay dom...
Svar
6
· Visningar
1 059
Senast: Roheryn
·
A
Avel Släppte ut mitt dräktiga sto idag och då ser jag att hon droppar vit mjölk från juvret. Vad jag undrar över är hur långt innnan dom gör...
Svar
17
· Visningar
1 430
Senast: annele
·
Avel yippie, idag kände jag de där underbara första små kickarna från PP:s mage...kan knappt bärja mig, oc hon som inte ska föla förrän i maj...
Svar
10
· Visningar
860
Senast: Vala
·
R
Avel Hej! Jag har smugit runt i skuggorna på avels forumet i några månader nu och tänkte äntligen ta lite mod och skapa en egen tråd :)... 2
Svar
21
· Visningar
2 434
Senast: ameo
·
Z
Avel Har ett väldigt stort problem. Min häst ska föla i juni, och i slutet av februari ska vi bygga om hela stallet (så att det får plats en...
Svar
4
· Visningar
762
Avel I fredagskväll flyttade min 8 månaders hingst och det blev därmed avvänjning. Avvand nattetid har han varit i ca 1½ månad redan, men han...
Svar
8
· Visningar
1 115
Senast: Lupin
·
C
Avel Är det nån som vet nån sida som man kan gå in och söka på t.ex. genom hästens namn? Jag har en häst som jag inte har några papper på...
Svar
8
· Visningar
3 066
Senast: Jfrelin
·
Avel Han är 8 månader den 9 feb. Han är ca 1,46 nu. Hans mamma är 1,73 hans pappa är just nu 1,75 (6 år) Nå vad tror ni? Jag får nämligen...
Svar
17
· Visningar
1 360
Senast: Jarrah
·
Avel *suck* Då har det hänt, det som inte händer. Sånt händer inte mig eller någon jag känner inte så försiktiga som vi är med våra...
Svar
18
· Visningar
1 686
·
S
Avel Mitt kallblods sto med föl var uppstallad för betäckning sommaren som var. Visst är jag medveten att det inte alltid fungerar :( ...
Svar
5
· Visningar
846
Senast: kima
·
N
Avel Hej! Jag undrar om Ni skulle vilja vara snälla och dela med Er av Era erfarenheter om hur Ni löst den sociala biten för Era...
Svar
12
· Visningar
1 217
Senast: ameo
·
Avel martha, jag skulle ju försöka få tag på var man kan hitta information om franska ston under min Frankrikevistelse... Det är säkert fler...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: martha
·
F
Avel Är det någon som kan ge tips på en relativt liten hingst (ingen 170-centimetrare!) som är godkänd för halvblodsavel? Helst ska han vara... 2
Svar
31
· Visningar
2 241
Senast: Görel
·
V
Avel Hur gammal är en islandshäst när man kan betäcka henne för första gången :cool:
Svar
1
· Visningar
727
Senast: em76
·
A
Avel Vad är er åsikt om honom? Är det någon här som har använt honom denna säsong?
Svar
7
· Visningar
1 285
Senast: Sabina_Larsson
·
Avel Är det någon fler här som har en Turban Rose avkomma? Skulle mest vilja vet hur era är mentalt?? Min är en nybliven 6åring som är...
Svar
4
· Visningar
755
Senast: Sabina_Larsson
·
Avel har letat info om denna hingst men hittar inget... kan någon hjälpa mej ??
Svar
5
· Visningar
1 759
Senast: Pisan
·
J
Avel Är det någon som vet om det finns semin till islandshästar? Jag har ett sto som är lite bakteriekänsligt och vet föreslog insemination...
Svar
10
· Visningar
3 156
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka