Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Avel Om jag har ett fint Engelskt Fullblodssto och betäcker med en trevlig Halvblodshingst (som är godkänd för Svensk Halvblodsavel)...Blir...
Svar
15
· Visningar
1 371
Senast: Görel
·
Avel Kan noen fortelle meg hvem disse hingstene er? Om det står e.RobinZ-Damast-Hartung, så er Damast mammas pappa och Hartung pappan til...
Svar
9
· Visningar
812
Senast: roslagen
·
Avel Jag vill gärna vilja ha förslag på lämpliga hingstar till stoet som jag tänker betäcka i vår. Hon är e. Gauguin-Presto, 164 hög...
Svar
12
· Visningar
1 198
Senast: oskma
·
Avel Har ett sto med okändhrstamming... Hennes tidigare äg. gjorde ett Dna test på henne för att hon skulle kunna registrears. Kan man på...
2
Svar
35
· Visningar
2 716
Senast: Cesam
·
A
Avel Hur är det med er, vad har ni för erfarenheter av Labrador hästar? Vilka historier går det om dem? Hur har de varit att...
2
Svar
32
· Visningar
3 385
Senast: Ankiesen
·
A
Avel Hejsan tänkte höra runt lite om en fundering jag har... Någon gång i framtiden ska jag betäcka mitt sto som är 1999 e d-day - judex...
Svar
8
· Visningar
1 285
Senast: Ankiesen
·
L
Avel Några hypotektiska frågor; Om man korsar kallblodstravare med varmblodstravare, vad skulle den registreras som? Och kallblodstravare...
Svar
2
· Visningar
754
Senast: ameo
·
Avel Hej, Jag har fått hem kopior av registreringsbevis på gamla ponnyer, men på vissa står det skogsruss och vissa gotlandsruss. Är det...
Svar
2
· Visningar
1 421
Senast: LilaTiger
·
Avel Hjälp mig, jag har fått hjärnsläpp. Vem är han? Vad har han gjort och vad har han för stam? Är han 99:a eller 00:a? Red fram ihop med...
Svar
8
· Visningar
1 087
Senast: Cyllene
·
Z
Avel Har ett sto e: Czempin xx ue: Lester Konstigt nog mitt sto lyckats bli D ponny, trots hennes hästammning. Hon är betäckt med en hingst...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: ghost
·
R
Avel Är det någon som har/ska betäcka med Oramé? Eller finns någon som har synpunkter på denna hingst?
Svar
1
· Visningar
1 035
Senast: Mia_R
·
C
Avel på honom? jag har letat på hela internet hela eftermiddagen... Å hur läser man av ett avels index?? Cronis-känner sig blåst nu...
Svar
3
· Visningar
710
Senast: shattis
·
V
Avel Har någon varit med om att när fölisen blir äldre, nu 6mån har olika form på huvudet från högra sidan mot den vänstra? Har som en svag...
Svar
10
· Visningar
1 519
Senast: FT_ryttare
·
Avel (apropå färgavel etc) "Det kan ej skada att här anföra ett yttrande af chefen för Flyinge stuteri, hvilket yttrande han framställt i...
2
Svar
21
· Visningar
1 429
Senast: Dalatjej
·
Avel Fick höra på chatten att det skulle finnas en godkänd halvblodshingst som heter Bugatti HILLTORP!!! :confused: Kan det verkligen...
Svar
6
· Visningar
1 036
Senast: shady
·
A
Avel Skulle vara kul om ni kunde hjälpa mig! Tycker alltid det är kul att veta olika hästars härstammning mmm. så om det är någon som vet...
Svar
1
· Visningar
725
Senast: Görel
·
Z
Avel Har ett arabsto som jag skulle vilja registrera. Vet inte hur jag ska kunna få tag på spång sedel eftersom uppfödaren och jag inte...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: neywaz
·
Avel Har börjat fundera lite, det är så att jag har ett 11 årigt tävlings sto, och börjar känna att det börjar bli dax att betäcka henne om...
Svar
19
· Visningar
1 115
Senast: chrysler
·
Avel Någon som har avkommor efter, eller känner till något om hingsten Amani (halvblod)?? (funderar nämligen på att köpa en häst efter honom)...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: clownen
·
Avel För att lugna alla kan jag säga att det gäller kallblod. Tydligen är det så många hingstar anmälda att de har bestämt att lägga till en...
Svar
5
· Visningar
1 776
Senast: Atle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka