• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ankiesen
  • Startdatum Startdatum
Sv: Labrador

Jag har för mig att det var Ragnar Bengtsson som tävlade honom

Hon ser fin ut!!!, fast synd att bilden är lite grynig.
Vad månne det bliva med Quite Easy som far oxå??? VärldsEliten nästa :bump:

Visst stod labbe en lång tid här uppe i Uppsala?

min kuse e ju efter labrador-lombard å båda ska ha verkar i Uppsala området en lång period så Lafayette e en riktig uppsalakuse! (bor ju fortfarande sär... :bump: )

Jag har ett sto e: Labrador - Pegasus, på 166 cm i mkh.

Hon är 22 i år och jag har haft henne i 9 år lite drygt.

Som du säger är huvudet stort. En ganska rejäl dam, utan att vara klumpig på något sätt, snarare smidig för sin storlek.

Hon är tuff, väldigt tuff. Man måste vinna hennes förtroende innan man kan ställa krav på henne, annars är det totalkört. När man väl vunnit förtroendet är hon bara bäst. Ställer alltid upp, ifrågasätter inte, litar till 100% på dig och det går att lita på henne till 100%. Hon är stabil, stirrar inte upp sig, älskar att jobba helst hårt och länge, då trivs hon bäst.

Hon är kelsjuk och riktigt trogen, kommer aldrig hitta en häst igen som passar mig så som hon gör...tur att hon har lovat att leva i minst 10 år till! :D

Har inte så stor erfarenhet av andra Labrador avkommor, bara träffat ett par stycken men de har iaf vart väldigt trevliga de också, dock precis som min, ganska tuff och det krävs att mna känner hästen för att kunna ställa krav.

//FairLady

Då är ju våra väldigt nära släkt :) Är din stor? eller en mindre modell?

Tittade just i en gammal hingstkalender, i början av 80-talet var iaf Labrador i Uppsala hos Olle Gottschalk. Och Lombard var på samma station 1980.

Alla har ju nästan bara positivt att säga om Labrador!
Kul och ganska ovanligt! :)
Det brukar ju alltid dyka upp nåt negativt om hingstarna,
konstiga avkommor mm.
Men här verkar alla vara överens, otroligt att avkommorna är så lika till sättet oxå. Skojigt!! :bump:

ja visst e de?! samma stam (på ett ung) de e itne vanligt det... he he
min han e 172 el 173 g fin modell... har kort på han på www.ankiesen.com tyvärr har jag inga nya på han som e ngt att ha (har varit skadad så jag har legat lågt...) (vet ju inte hur man länkar bild på en tråd...) (sen kan man skryta lite om att han e m på bukegalan å blev trea på årets dressyrhäst...ha ha. (min lilla plutt)

har du ngn bild på din?

hade ju för mig att de stod här i uppsala, så rätt man kunde ha. olle mannen e en klippa här uppe. han har sett till att ge oss fina hästar att avla å rida på! lafayettes uppfödare har massa avkommor m labrador el lombard i... men har sett många klumpedunsar oxå men även en å anna diamant!

Kram ankie

jjag måste hålla med. ALLA säger ngt trevligt om labbehästarna. iof har jag inte träffat ngn dummer e honom heller men men. skulle gärna vilja att min herre va ett sto så man kunde lägga en å anna hingst på han...hehe. ngn som har ett fint sto å låna ut ett år? nerå jaghar inte plats men jag skulle vilja! tänk en modern hingst som gått gp under flera år osv m fin exteriör o gång osv å sen d på en finare modell av labbekuse.... mmmmmmmmmmmm :love: :love:

Jag hade velat betäcka mitt sto men kan tyvärr inte...Hon har visserligen haft föl innan men det är inga stjärnor precis, vad jag vet iaf! Det skuille väl vara den sista tjejen då e: Electro, men har inte hört ngt om henne sen hon såldes så chansen är väl inte så stor....

Kul iaf att alla verkar ha samma åsikter...inte så vanligt!

hur e d m "spökigheten" då? ngra fler som har erfarenheter av just tittighet lr påhitterier?

Ankiesen skrev:
hur e d m "spökigheten" då? ngra fler som har erfarenheter av just tittighet lr påhitterier?

Njä inte vad jag vet Labrador har ju lämnat några av Sveriges allra bästa fälttävlanshästar så överlag så har det kanske med mödernet att göra då!?

bra ide!
kan stämma bra d lr så har de som haft han låtit honom fjolla...

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag är på jakt efter den perfekta rasen till mig och tänkte höra om ni kanske har något tips på vägen. Jag har skannat av de flesta av...
11 12 13
Svar
249
· Visningar
30 252
Senast: Åsa A
·
Ridning går det? Man läser och hör ofta om att skrittarbetet är underskattat och att det går att bygga upp hästarna bra i skritt. Dessutom...
2
Svar
28
· Visningar
12 751
Senast: Hedwig
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
19
· Visningar
3 302
Senast: Bleuh
·
Hästvård hej, behöver skriva av mig lite:), kanske kan ni dela med er av era åsikter och tankar:D... Så här ligger det till - jag har en...
Svar
0
· Visningar
1 022

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka