Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Jag har hört från många uppfödare att de tänker strunta i att (precis som jag själv) betäcka i år som en protest angående beslutet med...
2
Svar
30
· Visningar
2 022
Senast: Icca
·
F
Avel kommer inte på va de heter nu *morr* men jag skulle iaf vilja ställa ut min som treåring, hörde av min kompis att de kunde va skoj då...
Svar
1
· Visningar
874
F
Avel Var kan man läsa om hästars exteriör och lära sig hur en bra hasvinkel ser ut jämfört mec en rak has, hur en lågställd häst ser ut...
Svar
17
· Visningar
2 224
Senast: Welsh
·
Avel Kan någon reda ut detta åt mig. Blir tokig snart. Det gäller min hästs pappa. Min hästs pappa har ju en mormor och en morfar och dom...
Svar
9
· Visningar
1 183
Senast: linafina
·
Avel Jag är nyfiken på denna hingsten men har tyvärr ingen hingstkatalog här :( Har läst lite på flyinge. Nån som vet nått om honom? :d
Svar
1
· Visningar
947
Senast: Thera
·
B
Avel En ganska ny hingst vi Eklunda. Är det fler än jag som är nyfiken på denna hingst. Eller finns det någon här som tog han -04.
Svar
4
· Visningar
832
Senast: Hathor
·
Avel Såg i senaste Ridsport att Bobby ska vara i avel i år :bump: Någon som träffat avkommor till honom, eller vet om de presterat något...
2
Svar
39
· Visningar
2 247
Senast: Cyllene
·
S
Avel Har nu en storhäst hemma på prov som tyvärr är registrerad sv.ridponny och de känns inte så lockande att tävla en "sv.ridponny" i...
Svar
17
· Visningar
1 742
Senast: Mayflower
·
G
Avel Vet inte om frågan hamnade på rätt forum, men jag testar. Ja som rubriken avslöjar. Är det tillåtet?
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Rodde
·
P
Avel Läser i en annan tråd här om virusabort etc hmm man får sig en tankeställare här. jag har ju min dräktiga märr hemma plus att jag har...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: md5krist
·
Avel Såg på Ridsports hemsida att nya numret ska innehålla livstidsstatistiken för halvblodshingstar! Någon som har numret som kan tala om...
2
Svar
39
· Visningar
2 501
Senast: Xeline
·
Avel ...eller ni andra osså om ni vet. Ang hästpass, vart skickar man konturdiagrammet osv på en fjordhäst för att beställa hästpasset...
Svar
8
· Visningar
869
Avel Nu ligger listan över anmälda hingstar till bruksprovet utlagd på ASVHs hemsida, Det verkar vara blandade blodslinjer - mkt både för...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 820
Senast: shady
·
Avel Får stoet något extra mer än att det står att hon haft avkomma exporterad till ett annat land? Typ extra avkomme poäng som hon kan...
Svar
8
· Visningar
888
Senast: ameo
·
Avel Jag har en liten undran över sk. "modehingstar". Jag har betäckt mitt sto e Stanford (också en modehingst en gång i tiden) med Quite...
2
Svar
20
· Visningar
1 944
Senast: GiG
·
M
Avel Enligt lag är icke godkänd hingst inte berättigad att verka i avel. Trots det ser man annonser på Bukefalos om att hingstar står till...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
7 289
Senast: shady
·
B
Avel Jag har tänkt visa min arab-åring i Kumla i år. Nån som vet vilket datum det är? Jag hittar bara förra årets kalender...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: KESO
·
C
Avel Undrar om ni med araber klipper dem innan avelsvärderingar och premieringar?? Tycker att bilder man sett från sådana tillställningar...
Svar
8
· Visningar
963
Senast: KESO
·
Avel Blir fölet fux eller brun/mörkbrun? Pappa: brun, farfar fux (kan inte hitta resten eftersom jag inte hittar var man söker på norska...
Svar
17
· Visningar
1 700
Senast: Sammet
·
Avel Vet inte riktigt var denna tråden hör hemma, men vi provar här :confused: Ska försöka ha med min pålle på 3-års testet i år och jag...
Svar
14
· Visningar
1 090
Senast: Mynta2
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka