Avel

Om hästavel, hästraser och avelshingstar. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Avel Verkar vara en hel del som är emot de tyska hingstarna :angel:. Själv är jag rätt frälst av deras holsteiner. Visst finns det snygga...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: shady
·
S
Avel Har frågat här förut utan att bli klokare men frågar igen och hoppas att någon vet.... Jag letar information om arabhingsten Magnat (e...
Svar
3
· Visningar
956
Senast: Cesam
·
E
Avel Läste i ridsport att Rubinrot har blivit bukopererad. Är det någon som har hört hur det har gått för honom efter det?
Svar
2
· Visningar
836
Senast: Rufsan.
·
R
Avel Jag undrar om det finns någon som vet nåt om en fullblodshingst som heter King of Spain xx ? Jag har varit inne på pedigree all breed...
Svar
18
· Visningar
1 071
Senast: Evelip
·
A
Avel Jag har nyss börjat intressera mig för avel och har i planerna framöver att ta fram ett föl som "påläggskalv". Min nuvarande häst är...
Svar
5
· Visningar
873
Senast: Fredag
·
S
Avel Ska lösa hästpass på min importerade KWPN-valack snart. Är det någon som vet vilken färg det blir på papprena då? Blir de gröna eller...
Svar
12
· Visningar
1 121
Senast: Görel
·
Avel Jag har hört från många uppfödare att de tänker strunta i att (precis som jag själv) betäcka i år som en protest angående beslutet med... 2
Svar
30
· Visningar
2 024
Senast: Icca
·
F
Avel kommer inte på va de heter nu *morr* men jag skulle iaf vilja ställa ut min som treåring, hörde av min kompis att de kunde va skoj då...
Svar
1
· Visningar
875
F
Avel Var kan man läsa om hästars exteriör och lära sig hur en bra hasvinkel ser ut jämfört mec en rak has, hur en lågställd häst ser ut...
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: Welsh
·
Avel Kan någon reda ut detta åt mig. Blir tokig snart. Det gäller min hästs pappa. Min hästs pappa har ju en mormor och en morfar och dom...
Svar
9
· Visningar
1 186
Senast: linafina
·
Avel Jag är nyfiken på denna hingsten men har tyvärr ingen hingstkatalog här :( Har läst lite på flyinge. Nån som vet nått om honom? :d
Svar
1
· Visningar
948
Senast: Thera
·
B
Avel En ganska ny hingst vi Eklunda. Är det fler än jag som är nyfiken på denna hingst. Eller finns det någon här som tog han -04.
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Hathor
·
Avel Såg i senaste Ridsport att Bobby ska vara i avel i år :bump: Någon som träffat avkommor till honom, eller vet om de presterat något... 2
Svar
39
· Visningar
2 257
Senast: Cyllene
·
S
Avel Har nu en storhäst hemma på prov som tyvärr är registrerad sv.ridponny och de känns inte så lockande att tävla en "sv.ridponny" i...
Svar
17
· Visningar
1 746
Senast: Mayflower
·
G
Avel Vet inte om frågan hamnade på rätt forum, men jag testar. Ja som rubriken avslöjar. Är det tillåtet?
Svar
4
· Visningar
860
Senast: Rodde
·
P
Avel Läser i en annan tråd här om virusabort etc hmm man får sig en tankeställare här. jag har ju min dräktiga märr hemma plus att jag har...
Svar
4
· Visningar
763
Senast: md5krist
·
Avel Såg på Ridsports hemsida att nya numret ska innehålla livstidsstatistiken för halvblodshingstar! Någon som har numret som kan tala om... 2
Svar
39
· Visningar
2 503
Senast: Xeline
·
Avel ...eller ni andra osså om ni vet. Ang hästpass, vart skickar man konturdiagrammet osv på en fjordhäst för att beställa hästpasset...
Svar
8
· Visningar
870
Avel Nu ligger listan över anmälda hingstar till bruksprovet utlagd på ASVHs hemsida, Det verkar vara blandade blodslinjer - mkt både för... 2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 821
Senast: shady
·
Avel Får stoet något extra mer än att det står att hon haft avkomma exporterad till ett annat land? Typ extra avkomme poäng som hon kan...
Svar
8
· Visningar
889
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka