Startlista bruksprovet

Sv: Startlista bruksprovet

Lånar en knapp

Någon som vet varför Danzas inte ska visas igen?
Han blev väl godkänd förra året som 3-åring och måste göra om bruksprovet iår?
Karolinger är ju anmäld iår..

Håller med! Ulvano är en jättefin häst! Håller tummarna för honom!

Kan man få göra en gissning och misstänka att den kommer stå i Sverige resterande levetid?
Han har ju stått på import i flera år, och då blir det kanske som flera andra "gamlingar", att de får avsluta sin avelskarriär på plats?
Så gjorde väl HE med Silbersee med, om jag inte missminner mig?

Om han inte skall vara stationerad här, har jag svårt att förstå varför de kör en såpass gammal hingst så långt? Som redan ÄR godkänd på importsperma.

mvh

Och ja, Powerline H är en halvbror till Aerline.
Såg honom som 2åring, och då bestämde jag mig att lägga på Come Back II!
Men då hade TP redan dragit sig ur den dealen.

Såg honom även förra året på Grevagården, om jag inte missminner mig, men då var han inte riktigt lika läcker som när han var 2. Kan hända att han var inne i tillväxt kanske?
Hursomhelst, gläder mig till honom med, och hoppas att han visar det "klös" han som 2 åring!
mvh

Var det den gigantiskt store?
Jag borde också komma ihåg vem det var efter där...
Var det Doruto, kanske?
Nix, jag skall nog inte säga något, men jag vet att det vattnades i munnen när jag hörde stammen första gången!

mvh

Mmmm Power Line H:s stam *dreglar*!

Finns faktiskt flera godbitar i år, det ska bli otroligt spännande att följa bruksprovet och se vilka som blir gk! Häftigt med en helbror till So What också (även om jag kankse inte riktigt gillar Stanford - Gaspari på mödernet, men det skulle ju bli linjeavel på F.2-famlijen för min del ;)).

Ska se att det blir en oprövad hingst i år IGEN :galen:.

Ja, det låter ju onekligen rimligt. Det är nästan så att man blir lite sugen. Han är ju förvisso inte så ung längre, men ändå, det är ju en riktigt fin hingst. Har dock inte jättebra koll på hur mycket han gett; om det är "bra" eller "jättebra" .

Stod det inte i Ridsport efter avelschampionaten att Flyinges Rockefeller skulle kastreras??? Roligt att så inte är fallet, men någon som vet varför han var på väg att skäras?

Fin häst, men den ser väldigt utåtåad ut på bak - fast den kanske bara står knepigt eller konstig vinkel på bilden.

Ja stor är han, typ 175 cm. Han var efter Ferro och något speciellt har jag för mig på mödernet. Ja stamen var helt klart väldigt intressant på honom. Snygg att titta på också. Sedan vart ju Busan stört kär i honom också.

Halva Danzas är såld till Neustadt-Dosse och han skall utbildas där så det blir nog bara importsperma om han skall verka i aveln här.

Xeline skrev:
Fin häst, men den ser väldigt utåtåad ut på bak - fast den kanske bara står knepigt eller konstig vinkel på bilden.

Det har du faktiskt rätt i ! Dessutom tycker jag han ser ut att vara brant i bogen med... Du kan väl kolla in honom och se om det stämmer? (Kan tyvärr inte åka ner i år heller :mad: )

Annars tycker jag det vore jättekul med en hingst med Belisar i stammen. Han är (var?) en väldigt trevlig hingst. Och Silvano N till pappa är ju inte fel heller! :D

Det låter som om du har ett litet lyxproblem på halsen! ;)

Och ja, jag hade med gärna haft en avkomma med den stofamiljen i mitt stall!

Lasandos tycker jag låter som ett utmärkt val!
Skall du använda någon av de "nya", så sätter jag en slant på Undercover, att han får en bra chans, och att du kikar extra på honom.
Hade gett mycket för en chans att se honom hoppad uppsuttet, men det är dessvärre omöjligt.

Får nöja mig med att kolla resultaten regelbundet..... *morr*

mvh

Jag kan heller inte åka ner. Quando VT är en annan som dykt upp under dagen - vad tror du...? Jag kommer att terra dig med PM den närmaste framtiden... Same procedure as last year, you know ;).

Hans index är ju jättebra både i hopp och dressyr.
Var inne på att använda honom för lääänge sedan, men det rann ut i sanden.
Reagerade mest på att hans fötter ser så knepiga ut på den bilden jag såg.
Barfota, med extremt kort tå i bak...
Det kan ju ha varit tillfälligt, men jag kände att jag gärna vill se en sådan närmare, innan man använder... Men det är ju jag!
Videon på horsegate är ju härlig!
Var det inte ett föl, för inte så länge sedan, gick bra här hemma e. honom... Minnet är inte på topp idag, sorry!

mvh

Har inte sett VTs hästar live, men suttit och dreglat över många av deras hästar på deras sida.

Detta blir trist att gå miste om!

mvh

Var bara nyfiken om du vet nåonting om hans mödernelinje ? Finns det prestation i aveln eller sporten hos stona ? Nyfiken !

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Okej, det gör jag gärna !

ps.Visst har du en Silvano bebis hemma ?

clownen skrev:
Var bara nyfiken om du vet nåonting om hans mödernelinje ? Finns det prestation i aveln eller sporten hos stona ? Nyfiken !

Hälsningar Helen
www.stalltortuna.com

Ingen koll tyvärr, men jag är säker på att hoppsann har koll! Läs mer om uppf i senaste Ridsport!

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 815
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 302
Senast: Squie
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: mars
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 276
Senast: malumbub
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA
  • Tips i London